مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی گفت: حجم آب دریاچه نسبت به روز مشابه سال گذشته ۲.۹۸ میلیارد مترمکعب و به ابتدای سال آبی جاری (اول مهر پارسال) ۴.۰۴ میلیارد مترمکعب افزایش‌یافته است.
کد خبر: ۱۲۰۵۹۱۱
حجم آب دریاچه ارومیه بیش از ۴ میلیارد مترمکعب افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، خلیل ساعی مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: بر این اساس وسعت دریاچه نسبت به روز مشابه پارسال ۸۶۷ کیلومترمربع و نسبت به ابتدای مهرماه سال گذشته (ابتدای سال آبی جاری) یک هزار و ۴۶۳ کیلومترمربع افزایش دارد.

وی افزود: اکنون حجم آب دریاچه به بیش از ۵.۰۳ میلیارد مترمکعب رسیده و تراز دریاچه ارومیه در ۲۱ اردیبهشت یک هزار و ۲۷۱ متر و ۸۵ سانتی‌متر بود که در مقایسه با سال گذشته در همین موقع یک متر و ۶ سانتی متر سانتی‌متر افزایش یافته است.

ساعی افزود: این افزایش نسبت به ابتدای مهرماه سال گذشته (ابتدای سال آبی جاری) یک متر و ۵۶ سانتی‌متر افزایش دارد.

وی همچنین با بیان اینکه در کنار اقدامات اجرایی و فنی ستاد احیا، برای پیشبرد اهداف نیاز به بسترسازی‌های فرهنگی گسترده است، اظهار داشت: در خصوص این موضوع سمن‌ها با جلب مشارکت‌های مردمی نقش بسیار مؤثری را می‌توانند ایفا کنند.

وی افزود: برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی، فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد از ضرورت‌هاست و با وجود هماهنگی و مشارکت مردمی، برنامه احیای دریاچه ارومیه با موفقیت‌های بیشتری عملی می‌شود.

فعالیت ۴۵ سازمان مردم نهاد در حوزه زیست محیطی آذربایجان شرقی

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: سمن‌ها در واقع در کنار همه تعهدات شان، ارگان نظارتی مردم برای پیشبرد بهتر امور بوده و نمودی از دموکراسی هستند.

وی اضافه کرد: اکنون ۴۵ سازمان مردم نهاد در حوزه زیست محیطی آذربایجان شرقی فعال و ۶ مورد دیگر در حال طی مراحل ثبت هستند؛ البته مجموع سمن‌های فعال زیست‌محیطی در استان‌های دیگر حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیش از این است.

ساعی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تشکل‌های مردم نهاد به منظور پیشبرد اهداف ستاد احیا در کنار دولت بوده‌اند و این موضوع قابل تقدیر است، گفت: بدون حضور و مشارکت مردم در روند احیای دریاچه ارومیه به نتایج مطلوبی که انتظار داریم نخواهیم رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها