وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، از کشورهای دیگر خواست علیرغم تحریم های آمریکا به خرید نفت از ایران ادامه دهند.
کد خبر: ۱۲۰۵۳۷۲
روسیه از همه کشورها خواست به خرید نفت از ایران بدهند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای در شامگاه پنجشنبه (۱۹ اردیبهشت) اعمال تحریم‌ های آمریکا علیه صادرات فلزات ایران را شدیدا محکوم کرد و از همه کشورها خواست به خرید نفت ایران علیرغم تحریم های آمریکا ادامه دهند.

در این بیانیه آمده است؛ ما از همه می خواهیم روابط اقتصادی خود با ایران از جمله خرید منابع انرژی را متوقف نکنند. ما تاکید می کنیم که واشنگتن باید هرگونه اقدامی که به تعاملات کشورها با ایران آسیب میزند را در حوزه های سیاسی، اقتصادی و مالی و دیگر حوزه‌ها متوقف کند.

وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه ما تصمیم ایران برای تعلیق بخشی از تعهداتش ذیل برجام را درک می‌کنیم اعلام کرد که همزمان از تهران می‌خواهیم از اتخاذ گامهای بیشتر برای کنار گذاشتن تعهداتش در چارچوب برجام خودداری کند.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، مسکو همچنین از سایر طرفین خواست به تعهداتشان در ذیل توافق هسته‌ای با ایران پایبند باشند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، مسکو اقدام آمریکا برای شکست توافق هسته‌ای با ایران و خروج یک‌جانبه از این توافق و اعمال تحریم‌ها علیه تهران و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و تلاش واشنگتن برای فشار سیاسی و اقتصادی به مقام‌های ایران و ممانعت از همکاری طبیعی کشورها با این کشور را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود تأکید کرد که تهران به طور کامل از عواید اقتصادی پیش‌بینی شده در توافق برجام بهره‌مند نشده است؛ این درحالی است که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده و گزارش‌های چهارده‌گانه آژانس بین‌المللی اتمی این پایبندی را تأیید می‌کند.

روسیه همچنین از آژانس بین‌المللی اتمی خواست که برای طرف‌های توافق برجام نشستی برگزار کند تا راه‌های عادی‌سازی وضعیت و ترسیم نقشه راهی جهت پیش‌برد این توافق با هدف حفظ این توافق تعیین شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها