در ادامه رویکرد خصمانه واشنگتن درقبال کشورمان فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، خطاب به ایران گفت که هر گونه حمله علیه منافع آمریکا با پاسخ بی‌رحمانه مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۵۲۸۴
ادعای فرمانده سنتکام درخصوص وقوع جنگ با ایران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، ژنرال کنت مک کنزی فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و شمال آفریقا موسوم به سنتکام، با مخاطب قرار دادن مقامات ایران مدعی شد که اگر جنگی دربگیرد، یک جنگ عادلانه نخواهد بود.

این ادعای مک کنزی پس از آن انجام گرفته است که واشنگتن یک ناو هواپیمابر را به منطقه اعزام و اعلام کرده است که به دلیل مشاهده برخی تحرکات از سوی ایران در خلیج فارس دست به این اقدام زده است. مک کنزی گفت که استقرار این ناو در منطقه پیامی آشکار به دشمنان و همچنین متحدان است.

وی ادامه داد: این یک پیام آشکار و صریح به ایران است که هر حمله‌ای علیه منافع آمریکا با پاسخی بی‌رحمانه مواجه خواهد شد. توانایی ارتش برای حرکت دادن سریع گروه حمله از مدیترانه به خلیج فارس نشان دهنده استراتژی دفاع ملی دولت ترامپ بود. اگر جنگی در بگیرد ما به طور کامل آماده هستیم که به تهدیدات پاسخ دهیم و از منافعمان دفاع کنیم. من فکر نمی‌کنم چنین جنگی عادلانه باشد.

وی با طرح این ادعا که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست، مدعی حمایت ایران از گروه‌های تروریستی شد و حزب‌ الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی فلسطین را از جمله این گروه ها برشمرد و همچنین ایران در بحران انسانی کنونی در یمن مقصر دانست.

این در حالی است که؛ تخت روانچی نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در گفتگویی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال جنگ با ایران اظهار کرد: من فکر می کنم تندروها، که وزیر خارجه ما آنها را گروه «چهار ب» شامل بنیامین نتانیاهو، بولتون، بن زاید و بن سلمان، خوانده است فارغ از اینکه ایران چه می‌کند، آنچه بتوانند را انجام می‌دهند، بنابراین اهمیتی ندارد که ما در قبال برجام چه می‌کنیم، ماموریت آنها اقدامات تحریک آمیز، به هم ریختن اوضاع و آماده کردن زمینه جنگ با ایران است. ما در راستای راه انداختن جنگ علیه کسی تلاش نمی کنیم، اما قطعا به هر قیمتی از خود دفاع خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها