یک کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین مطرح کرد:

اقدام برجام ایران مهلتی جدید برای اروپا

وزیر خارجه روسیه در دیدار با وزیر خارجه ایران در مسکو تأکید کرد، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران اوضاع را متشنج کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۵۲۱۰
خروج آمریکا از برجام اوضاع را متشنج کرده است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، خروج آمریکا از توافق هسته‌ ای ایران اوضاع را متشنج کرده است.

وی در دیدار با «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران که به مسکو رفته است، گفت: «اوضاع پیرامون برجام به دلیل خروج آمریکا از این توافق متشنج‌تر شده است. این توافقی بود که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تأکید کرد: «ما امروز قرار است موضوع مهم برجام را مورد بررسی قرار دهیم که اوضاع پیرامون این توافق به دلیل خروج آمریکا از آن که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده بود، پیچیده و متشنج شده است».

وی افزود: «ما ارزش بالایی برای پایبندی ایران به برجام و تصمیمات شورای امنیت ملی سازمان ملل قائلیم که این مسئله در بیانیه ایران نیز مورد تأکید قرار گرفته بود».

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به نامه‌ای که از جانب «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران تسلیم روسیه شده گفت: «امروز فرصت خوبی برای بررسی این سند و این موضوع خواهد بود».

لاوروف در ادامه تأکید کرد: «سفر امروز فرصت خوبی برای تبادل آراء و مرور روابط دوجانبه و ارتباطات اقتصادی، فرهنگی و سایر همکاری‌های دوجانبه میان ایران و روسیه خواهد بود».

وی در پایان تأکید کرد: «امروز درباره اوضاع سوریه و هماهنگی‌ها میان دو کشور در چارچوب آستانه گفت‌وگو خواهیم کرد».

وزیر خارجه ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه روابط روسیه و چین با ایران در برخی موارد آنچه نبوده که تهران توقع داشته، گفت: «سایر اعضای برجام به هیچ یک از تعهداتشان عمل نکردند. البته بیانیه‌های خوبی صادر شد ولی اقدامی صورت نگرفت».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها