سرمربی تیم ملی فوتبال ایران «به زودی» انتخاب می شود؟

تکرار ماجرای 2010 در 2019 / از اخراجیِ بزرگ تا مربی بیکار

تقریبا 8 سال و نیم از روزهایی که مدام اعلام می شد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به زودی انتخاب می شود ولی نمی شد گذشته است. پس از گذشت این زمان مجددا این اتفاق در حال تکرار شدن است. هر روز اعلام می شود که به زودی نام سرمربی جدید اعلام می شود اما هنوز خبری نیست و برخی از اخبار در رابطه با نام‌های مطرح شده برای تیم ملی فقط در حد گمانه زنی هستند.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۰۸
تکرار ماجرای 2010 در 2019 / از اخراجیِ بزرگ تا مربی بیکار

به گزارش جام جم آنلاین ، در سال 89 تیم ملی فوتبال ایران شرایط این روزهای تیم ملی کنونی را داشت، بدون سرمربی و بدون اعلام نظر مشخص درباره نیمکت این تیم. تیتر روزنامه های ورزشی و خبرگزاری ها هم هر روز شامل جملاتی مشابه از سوی فلان مقام فدراسیون فوتبال در رابطه با انتخاب قریب الوقوع سرمربی تیم ملی بود اما هیچکدام از آنها قطعی نشد.

ناگهان آن روزها مذاکره با سرمربی سابق رئال مادرید یعنی کارلوس کی روش آغاز شد. مذاکرات با این مربی پرتغالی به دلیل عدم توافق مالی در مرحله اول به جایی نرسید اما در دور دوم مذاکرات ، توافق حاصل شد تا او از فروردین سال 90 یعنی سال 2010 رسما سرمربی ایران شود. چند ماه پیش یعنی بعد از ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا کار او در ایران پس از هشت سال به پایان رسید و از ایران رفت. حاشیه های قبل و بعد از رفتنش هم بماند. مهم این است که اکنون تیم ملی پس از چند ماه هنوز مربی ندارد و مثل چند سال پیش مدام از احتمال حضور این مربی و آن مربی بر روی نیمکت تیم ملی خبر داده می شود.

اما اتفاقات دو روز اخیر حاکی از آن است که شاید خبرهایی در راه باشد. این احتمالات را بررسی می کنیم.

1-مارک ویلموتس

محمود اسلامیان، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: «با دو مربی به توافق رسیدیم که اروپایی هستند. این دو نتایج خوبی گرفته‌اند. برایمان به هر حال روزمه مربیان مهم بود. آنها فعلا جایی مشغول نیستند و ان‌شاءالله یکی از این مربیان به‌زودی با ما همکاری خواهد کرد.»

منظور این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کیست؟ مارک ویلموتس کسی است که از او به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی نام می برند. ویلموتس بلژیکی است و پیش از این هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده داشت. بازیکن اسبق تیم‌های سنت ترویدن، مِچِلِن، استاندارد لیژ، بوردو و شالکه (دو مقطع) که تا 34 سالگی در مستطیل سبز بازی کرد و در 421 بازی 133 بار موفق به گلزنی شد. او با شالکه قهرمان جام یوفای 1997-1996 شد و یک‌بار هم جام‌حذفی را بالای سر برد. این مربی بلژیکی سابقه فعالیت سیاسی هم دارد. ویلموتس بعد از مدتی بیکاری به‌عنوان کمک مربی به کادر فنی تیم ملی بلژیک اضافه شد و سه سال در این سمت باقی ماند. او زیر نظر دیک ادووکات و همچنین جورج لیکنز، سرمربی کنونی تراکتورسازی کار کرد. او مدتی هم سرمربی تیم ملی فوتبال ساحل عاج بود که البته به دلیل نتایج ضعیف اخراج شد. حالا این مربی بعد از دو سال بیکاری به فوتبال برمی گردد و قرار است سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باشد، البته شاید. مسئولان فدراسیون فوتبال از یک مربی بزرگ اروپایی می گفتند. این مربی بزرگ همین ویلموتس است؟!

2-خولن لوپتگی

دیگر «مربی بزرگ» اروپایی که گویا مدنظر فدراسیون فوتبال قرار دارد کسی نیست جز خولن لوپتگی اخراجی بزرگ سال 2018! او درست اندکی پیش از آغاز جام جهانی 2018 روسیه از سمت سرمربی گری تیم ملی فوتبال اسپانیا اخراج شد چرا که خبر توافقش با باشگاه رئال مادرید مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا را به خشم آورد. این کار غیرحرفه ای به سرعت باعث اخراج این مربی شد تا جنجالی‌ترین اتفاق جام جهانی رقم بخورد.

لوپتگی با فراموش کردن این اخراج جنجالی به سرعت به اسپانیا بازگشت و کار خود را در رئال آغاز کرد اما کهکشانی ها با این مربی آنچنان نتایج ضعیفی گرفتند که چاره ای جز اخراج دوباره لوپتگی باقی نماند. حالا صحبت از حضور او در تیم ملی فوتبال ایران است که نمی دانیم چقدر صحت دارد.

3-هروه رنار

رنار پنج ماه است که تاکید می کند به ایران نمی آید (هر چند پیشنهاد فدراسیون ایران را تایید کرده است) اما رسانه ها همچنان تاکید می کنند او سرمربی بعدی تیم ملی فوتبال ایران است. رنار در جام جهانی 2018 روسیه سرمربی مراکش بود، مراکشی که در دیدار با ایران با یک گل به خودی باخت. بر اساس آخرین گزارش‌ها رنار در پایان جام ملت های آفریقا از تیم ملی مراکش جدا می شود و گفته می شود تیم بعدی او باز هم تیمی از آفریقا است البته اینبار در رده باشگاهی. بر اساس گزارش نشریه اکیپ گویا او با یک باشگاه مصری توافق کرده است.

4-لوران بلان

دیگر مربی که مدام نامش در رسانه ها عنوان می شود بلان است که البته او هرگز در شرایط کنونی قرار نیست سرمربی ایران شود. بلان پس از جدایی از تیم پاری‎سن‎ژرمن فرانسه دیگر مربی گری نکرد و از آن دست مربیان بیکاری محسوب می‎شود که بعد از مدت ها بیکاری قرار است به فوتبال برگردد اما مسلما آن تیم، ایران نخواهد بود چرا که توافق وی با تیم لیون فرانسه حاصل شده است.

***

بر اساس آخرین اخبار ، سرمربی بعدی تیم ملی فوتبال ایران تا آخر اردیبهشت ماه جهت مذاکره وارد تهران می شود. هنوز مشخص نیست که این «مربی بزرگ» اروپایی چه کسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها