سوت پایان یکی از اساطیری ترین دیدارهای تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به صدا درآمد. لیورپولِ آس و پاس و لیورپول مملو از ستاره های مصدوم حالا در عرش بود. برای لیورپول خاطره ای جاودانه باقی ماند و هیاهویی به بزرگی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا. آنچه هم که برای بارسلونا باقی ماند چیزی نبود جز شرم و خجالت.
کد خبر: ۱۲۰۵۰۶۶
شرمساری به وقت آنفیلد / لیورپول به مرگ رودست زد

به گزارش جام جم آنلاین ، بارسلونا حتی وقتی گل زودهنگام مقابل لیورپول را دریافت کرد خودش را در ورزشگاه واندا متروپولیتانوی شهر مادرید می دید، جایی که قرار است در تاریخ یازدهم خرداد و از ساعت 23:30 میزبان فینال این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا باشد. بارسلونا حتی پس از دریافت گل دوم نیز باز هم خودش را یک پای فینال می دید. در واقع ستاره های بارسلونا که پیش از این قهرمانی در لالیگا را به دست آورده بودند پس از دیدار رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان که با برتری سه بر صفر آنها مقابل لیورپول همراه بود خیلی زود برای خودشان یک سه گانه جذاب و رویایی ترسیم کرده بودند، سه گانه ای متشکل از لالیگا، جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا. اولی را که گرفتند، دومی هم که برایشان کاری ندارد اما سومی....

مسی و دوستان دیگر خود را در فینال می دیدند اما دیشب که سوت پایان دیدار لیورپول و بارسلونا در ورزشگاه اختصاصی آنفیلد به صدا درآمد برای آنها شرمساری باقی ماند و برای لیورپول تاریخ سازی. برای آنها چهارتایی شدن باقی ماند و برای لیورپول بزرگ ترین بازگشت تاریخ لیگ قهرمانان اروپا. برای آنها حسرت بزرگ فینال مادرید باقی ماند و برای لیورپول صعودی باشکوه و اسطوره ای.

آنچه که دیشب برای لیورپول رقم خورد اتفاقی جاودانه بود که تا ابد می توانند به آن فخر بفروشند حتی اگر در فینال پیش رو شکست بخورند و قهرمان نشوند. آنچه که برای بارسلونا باقی ماند یک افتضاح فراموش نشدنی و نابخشودنی بود. اکنون این مسئله قابل تامل است که بارسلونا بدترین افتضاح تاریخ خود را رقم زده. تیم افتضاح تحت هدایت ارنستو والورده اگر دیدار رفت را با نتیجه سه بر صفر با پیروزی پشت سر نمی گذاشت قطعا شکست چهار بر صفر شب گذشته تا این اندازه فاجعه تلقی نمی شد اما آنها دیگر خودشان را یک پای فینال می دیدند و دنیا نیز آنها را در فینال مادرید تصور می کرد. بارسلونا هرگز نمی تواند از این شب سیاه عبور کند. بر خلاف تصور بسیاری، آنها با ترس به ورزشگاه آنفیلد گام نگذاشتند، در واقع آنها بی خیال، سهل انگار و مغرور بودند.

از کنار جام نمی گذرد

چه کسی تصورش را می کرد بارسلونا به این حال و روز بیفتد؟ بارسا در ماه های اخیر بسیار خوب بود و مسی نیز یکه تازی می کرد. او برای کسب توپ طلای فوتبال جهان آن هم برای ششمین بار تمام برنامه ریزی های لازم را انجام داده بود.

یورگن کلوپ همان مردی که به شوخی درباره خودش گفته بود که نه آقای خاص جدید دنیای فوتبال که آقای معمولی است دیشب به عنوان سرمربی لیورپول باعث شد تا یکی از غیرمعمولی ترین نتایج دنیای فوتبال رقم بخورد.

کلوپ یک بار پیش از این با بوروسیا دورتموند تا فینال پیش رفت اما دست خالی ماند. اینبار نمی خواهد بدون جام از فینال بیرون بیاید و به همین دلیل است که دیشب لیورپول، چهار گل به بارسلونا زد. او نمی خواهد یک بار دیگر بدون جام از کنار فینال بگذرد. برای ضیافت شب گذشته لیورپول همه چیز فراهم بود به خصوص در گل چهارم که انگار هیچ چیز دست کسی نبود.

چهار گل و یک صعود

لیورپولی ها در همان دقایق ابتدایی نیمه نخست موفق به گلزنی شدند اما باز هم کسی تصور صعود را نمی کرد به خصوص اینکه آبی اناری ها پس از دریافت گل هوشیارانه بازی کردند و نشان دادند شاید بتوانند نه تنها گل خورده را جبران کنند که حتی بتوانند بازی را ببرد و با اقتدار بیشتری راهی فینالی شوند. اما در نیمه دوم هر آنچه که لازم بود برای لیورپولی ها فراهم شد، آن هم در مسابقه ای که محمد صلاح ستاره اول لیورپول در میدان حضور نداشت و با لباسی که روی آن نوشته شده بود «هرگز تسلیم نشو» در کنار زمین حضور داشت.

دو گل متوالی از جورجو واینالدوم، تعویض طلایی یورگن کلوپ، لیورپول را به بازی بازگرداند و در حالیکه به نظر می رسید بازی به اوقات اضافی کشیده می شود، مرسی سایدی ها در دقایق پایانی به شکلی باور نکردنی به گل چهارم و صعود نیز دست یافتند.

گل چهار لیورپول بسیار شگفت انگیز بود. ترنت الکساندر آرنولد با یک فریب بزرگ در رابطه با کرنر باعث سردرگمی بازیکنان بارسلونا شد و سپس اقدام به ارسال توپ کرد، توپی که به اوریگی رسید و او با یک ضربه ناگهانی گل چهارم را به ثمر رساند و تیمش را به فینال فرستاد.

خط دفاع بارسلونا شب گذشته از فاجعه بدتر بود و چپ و راست گل خورد به این ترتیب برای دومین فصل پیاپی بارسلونا به تلخی از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت.

شرمساری مسی و دوستان

مسی قهرمانی تیم خود را در لیگ قهرمانان اروپا قطعی می دید اما به بن بست خورد، همانطور که در سال های 2016، 2017، 2018 و 2019 به بن بست خورده بود. یک سال دیگر برای مسی بدون جام اروپایی به پایان می رسد.

فوق ستاره آرژانتینی که در دیدار رفت ستاره ای بزرگ بود و مثل همیشه تحسین همه را برانگیخت اینبار بازیکنی ناکارآمد لقب گرفت. مسی البته می توانست در دقایق ابتدایی گلزنی کند اما ضربه او را آلیسون سنگربان برزیلی لیورپول مهار کرد.او در نیمه دوم هم فرصت هایی برای گلزنی داشت اما هر کدام هدر رفت چرا که به شدت از سوی مدافعان پرس شده بود.

با این شکست، حالا نبرد توپ طلا نیز دوباره جدی خواهد شد و رقبای لیونل مسی می توانند به ماه های باقیمانده تا مراسم رای گیری امیدوار باشند تا شاید لئو امسال نیز در حسرت دریافت این جایزه باقی بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها