عملیات اجرایی ساخت مدارس تخریب شده مناطق سیل زده کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش در گمیشان استان گلستان آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۰۴۶۷۱
ساخت مدارس تخریب شده در سیل آغاز شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، عملیات ساخت مدرسه 6 کلاسه حمید آخوند قولی شهر گمیش تپه مرکز شهرستان سیل زده گمیشان روز دوشنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسوولان استانی آغاز شد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: با آغاز عملیات ساخت مدرسه حمید آخوند قولی گمیشان، ساخت تمامی مدارس آسیب دیده کشور نیز آغاز می شود.

سیدمحمد بطحایی اظهار داشت: سیل اخیر موجب آسیب دیدن یک هزار و 500 مدرسه در کشور شد که از این تعداد 200 مدرسه نیازمند بازسازی و بقیه نیازمند مرمت و تعمیر است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از تجهیزات مدارس نیز در سیل اخیر آسیب دیده اند گفت: با سرعت عملی که همکاران آموزش و پرورش و نیروهای خدماتی و مدیران مدارس و معلمان داشتند خسارات وارده به تجهیزات تا حد زیادی کاهش یافت.

بطحایی ابراز امیدواری کرد با کمک دولت و خیرین تا مهر امسال بخش عمده ای از خسارات های وارد شده به فضاهای آموزشی کشور جبران شود.

وی همچنین اعلام کرد: مرمت این مدارس تا قبل از فرا رسیدن سال تحصیلی آینده در مهرماه به اتمام‌ خواهد رسید.

مدرسه 6 کلاسه حمید آخوند قولی شهر گمیش تپه در 2 طبقه و هزار و 550 متر مربع مساحت با برآورد هزینه 45 میلیارد ریال ساخته می شود.

وزیر آموزش و پرورش برای افتتاح و آغاز ساخت چندین طرح و پروژه آموزشی به گلستان سفر کرده و در این سفر حجت ‌الاسلام علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور، مهراله رخشانی مهر معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش و نیز احمد رحیمی مشاور قائم مقام، بطحایی را همراهی می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها