وزیر بهداشت با تاکید بر نبود هیچ گونه کمبود دارویی در حوزه بیماران خاص و صعب‌العلاج، در عین حال بر لزوم تزریق نشاط و امیدبخشی به جامعه از سوی مدیران، صدا و سیما، هنرمندان و رسانه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۴۳۹
تحریم های آمریکا، کشور را مورد هدف قرار داده است

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه بازدید از کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شفیعیه زنجان با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا و همچنین پیشگیری از دیابت در کشور، در خصوص بودجه‌های مورد نیاز اجرای این طرح‌ها، گفت: در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و در این شرایط باید کیفیت مدیریت را افزایش دهیم و با منابع موجود، اولویت بندی‌ها را مشخص کنیم و منابع جدیدی را برای اجرای این طرح‌ها طلب نخواهیم کرد.

وی گفت: با منابع مصوب وزارت بهداشت همراه با افزایش کیفیت خدمات و اولویت بندی خدمات پیشگیری بر درمان و درمان سرپایی بر درمان بستری و توزیع عادلانه منابع، طرح‌ها و برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت برای کنترل بیماری‌های روان، گفت: وزارت بهداشت به تنهایی متولی تامین سلامت روان جامعه نیست، بلکه صدا و سیما با تزریق نشاط بیشتر که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر ایجاد امید و نشاط و پیشگیری از ناامیدی و یاس در جامعه تاکید کرده‌اند، می تواند در این مسیر کمک کننده باشد، همه باید به همدیگر کمک کنیم و در این مسیر، هنرمندان، مدیران و رسانه ها باید امیدبخشی به جامعه را در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حدود ۳۰ سال پیش ادغام مراقبت های روان در شبکه بهداشت و درمان را اجرا کردیم، افزود: در وزارت بهداشت رسیدگی به سلامت روان را به عنوان اولویت با مشارکت سایر بخش ها در نظر داریم تا بتوانیم در آموزش و پرورش و صدا و سیما به توسعه نشاط و سلامت روان کمک کنیم.

نمکی در خصوص تاثیر تحریم ها بر تامین دارو در کشور، گفت: تحریم های ظالمانه آمریکا، کشور و مردم ما در همه ابعاد را مورد هدف قرار داده و آمریکایی ها اعلام می کنند که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نیست، اما این یک دروغ بزرگ است چون نقل و انتقال مالی برای همه امور حتی کمک ایرانیان خارج از کشور به سیل زدگان با مشکلاتی روبرو است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه راهکارهایی را پیدا کرده‌ایم که تا امروز کمبودی در داروهای بیماران خاص، صعب العلاج و تجهیزات پزشکی نداشته‌ایم و به جرات می توانم بگویم که کمبود دارویی امروز در کشور از روز مشابه سال گذشته نیز کمتر است.

وزیر بهداشت در خصوص تقویت ناوگان اورژانس کشور، گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می شود و تعدادی پایگاه اورژانس هوایی نیز راه اندازی خواهند شد.

نمکی از راه‌اندازی بیش از دو هزار تخت بیمارستانی در کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: در مناطق مختلف، نیاز به تخت های بیمارستانی متفاوت است چون در برخی مناطق، تعداد تخت های بیمارستانی بیشتر از حد نیاز است و در برخی مناطق از نظر تخت، با کمبود روبرو هستیم و همکارانم، نیازهای واقعی استانها به تخت بیمارستانی مبنی بر توزیع منطقه ای را بررسی می کنند چون توزیع عادلانه تخت های بیمارستانی در استانها، مهم تر از تعداد آنها است.

وزیر بهداشت افزود: در مناطق مختلف کشور، وجود یا ایجاد ۱.۶ تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر را از وظایف دولت می‌دانیم و سایر تخت‌های بیمارستانی مورد نیاز توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد و فضا برای ورود بیشتر بخش خصوصی را ایجاد خواهیم کرد، البته این به معنی افزایش پرداختی بیماران نیست، بلکه سوبسیدهای لازم را برای مناطق کمتر برخوردار می پردازیم تا پرداختی بیماران افزایش پیدا نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها