رئیس جمهوری روسیه در مذاکرات تلفنی با «ترامپ»، مداخله در امور ونزوئلا و تلاش برای سرنگونی دولت قانونی آن را غیرقابل قبول نامیده و بر لزوم کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی و اجرای «توافقنامه مینسک» از سوی رئیس جمهوری جدید اوکراین تأکید کرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۲۳۳
هشدار پوتین به ترامپ: دخالت در امور ونزوئلا غیرقابل قبول است

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم ، روزنامه «راسیسکایا گازیتا» امروز نوشت: بر اساس اطلاعات منتشره در سایت رسمی کاخ کرملین، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی شب گذشته خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که هر نوع دخالت در امور داخلی ونزوئلا، دورنمای حل و فصل اوضاع در این کشور آمریکای لاتین را با شکست مواجه خواهد کرد. پوتین تاکید کرد که تنها مردم خود ونزوئلا این حق را دارند تا آینده کشورشان را تعیین کنند و و تلاش برای تغییر زورمدارانه دولت قانونی ونزوئلا، اقدامی غیرقابل قبول است

پیش از این، «جان بولتون» مشاور رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که واشنگتن حاضر به اتخاذ هر نوع تصمیمی، ازجمله اقدام نظامی، درباره ونزوئلا است و از روسیه خواسته بود تا در این قضیه دخالت نکند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین همتای آمریکایی را در جریان نتایج کلی مذاکرات اخیر خود با رهبر کره شمالی در شهر«ولادی‌وستوک» قرار داده و تاکید کرد که اجرای داوطلبانه تعهدات در زمینه خلع سلاح هسته‌ای از سوی مقامات پیونگ یانگ، باید با اقداماتی در جهت کاهش اعمال فشارهای تحریمی بر این کشور همراه باشد.

در این راستا هر دو طرف (ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ)، اهمیت و لزوم ادامه حرکت به سمت عادی سازی اوضاع و عاری شدن منطقه شبه جزیره کره از وجود تسلیحات هسته‌ای را مورد تایید قرار دادند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین همچنین اعلام کرد که اوضاع کنونی در اوکراین، با توجه به برگزاری اخیر انتخابات ریاست جمهوری در این کشور نیز در مذاکرات تلفنی رهبران روسیه و آمریکا مطرح شد. ولادیمیر پوتین تاکید کرد که مقامات جدید کی‌یف باید اقدامات واقعی و مشخصی برای تحقق «توافقنامه مینسک» در جهت حل و فصل مناقشه نظامی در مناطق شرق و جنوب اوکراین، انجام دهند.

طبق این اطلاعات، پوتین و ترامپ همچنین وضعیت کنونی و دورنمای روابط دوجانبه در عرصه همکاری‌های اقتصادی را بررسی کردند. رهبران روسیه و آمریکا خواستار توسعه روابط تجاری-سرمایه‌گذاری شده و تمایل خود برای فعال سازی مذاکرات در عرصه‌های مختلف، ازجمله درباره ثبات راهبردی را مورد تایید قرار دادند.

کرملین اعلام کرد که روسای جمهوری روسیه و آمریکا از مذاکرات تلفنی خود خرسند بوده و آن را متنوع، پرمحتوا و سازنده ارزیابی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها