لیگ برتر فوتبال ایران ، کانون اتفاقات تازه ؛

ترس قرمز، خیز زرد، تقلای آبی

فردا یک بازی از هفته بیست و هشتم رقابت‏های لیگ برتر فوتبال ایران برگزار می‏شود و آنگاه تا شنبه هفته آینده که حساس‏ترین مقطع لیگ برتر را شاهد خواهیم بود هیچ دیدار دیگری را شاهد نیستیم. پرسپولیس هنوز در صدر قرار دارد اما احتمالات قهرمانی با توجه به وضعیت کنونی جدول بیشتر شده است و ممکن است هرگونه اتفاقی بیفتد.
کد خبر: ۱۲۰۴۲۱۷
ترس قرمز، خیز زرد، تقلای آبی

به گزارش جام‎جم آنلاین ، هفته بیست و هشتم رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی فردا به پایان می‎رسد که در این هفته از لیگ اتفاقاتی افتاد که باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شد و سومین قهرمانی پیاپی آنها را معرض خطر قرار داده است. در واقع تساوی در یک دیدار مهم نگرانی بزرگی را برای هواداران این تیم به وجود آورده است.

سرخ‏ها در یکی دیگر از فینال‏ های سه گانه لیگ برتر به میدان رفتند. آنها که پیش از این در دو دیدار فینال‏گونه لیگ برتر ابتدا استقلال را شکست داده بودند و سپس مقابل سپاهان در یک مسابقه بسیار جنجالی مساوی کردند اینبار به مصاف تراکتورسازی یعنی ضلع چهارم قهرمانی قرار گرفتند. تراکتورسازان اگرچه با سه شکست پیاپی مقابل سپیدرود رشت، پیکان تهران و ذوب‎آهن اصفهان قهرمانی را کاملا از خود دور کردند اما اندوخته امتیازی آنها در هفته‎های پیش از آغاز بحران باعث شده بود تا قبل از دیدار با پرسپولیس هنوز کورسوی اندکی برای رویای شیرین قهرمانی داشته باشند. از سویی دیگر پس از سه شکست در لیگ برتر ، تراکتورسازی بیشتر به دنبال اعاده حیثیت بود.

به هر حال پرسپولیس و تراکتورسازی که در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز به مصاف هم رفتند به تساوی یک بر یک رسیدند. این تساوی به معنای از بین رفتن کامل و قطعی شانس قهرمانی تراکتورسازی در این فصل است. حالا شاگردان لیکنز در دو هفته پایانی لیگ فقط باید برای کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا تلاش کنند. آنها با صدر هفت امتیاز فاصله دارند و این یعنی اینکه حتی اگر دو بازی باقی مانده را ببرند و پرسپولیس هم هر دو بازی باقی مانده را ببازد ، هرگز به صدر نمی‎رسند.

از سویی پرسپولیس با تساوی مقابل تراکتورسازی برای سپاهان و استقلال امیدهای جدید قهرمانی ایجاد کرد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در هفته بیست و نهم لیگ برتر به شرطی قهرمان می‎شوند که هم خودشان مقابل ماشین سازی تبریز به برتری برسند و هم اینکه سپاهان و استقلال به ترتیب مقابل پدیده شهر خودرو و صنعت نفت آبادان تن به شکست بدهند. در این صورت است که قهرمانی سرخ‎ها به فاصله یک هفته مانده به پایان رسمی لیگ قطعی می‎شود. اما اگر چنین اتفاقی نیفتد همه چیز به هفته پایانی موکول می‎شود و آنگاه یکی از حساس‎ترین «آخر هفته» های لیگ برتر در چند فصل اخیر را شاهد خواهیم بود.

اما وضعیت درباره سپاهان و استقلال تا حدودی متفاوت است. سپاهان به واسطه اختلاف سه امتیازی با پرسپولیس امید بیشتری نسبت به استقلال برای گرفتن سرخ‌ها و کسب عنوان قهرمانی دارد. سپاهان روز گذشته با دو گل ماشین سازی تبریز را از پیش رو برداشت و سه امتیاز ارزشمند و حیاتی به دست آورد. همین ماشین سازی هفته آینده با پرسپولیس مسابقه دارد. شاگردان امیر قلعه نویی هم در این هفته به مصاف تیم فوتبال پدیده شهر خودرو می‎روند، تیمی که آخرین تلاش‎های خود را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا انجام می‎دهد. پدیده که بسیار آماده و قبراق است در هفته بیست و هفتم موفق به شکست استقلال شده بود و حالا یحیی گل‎محمدی به عنوان سرمربی این تیم به پیروزی مقابل سپاهان دیگر ضلع قهرمانی می‎اندیشد تا نماینده مشهد را آسیایی کند.

سپاهانی‏ها آرزو می کنند دیدار با پدیده را ببرند و از سویی دیگر ماشین سازی مقابل پرسپولیس به پیروزی برسد تا رویای قهرمانی‏شان به واقعیت بیشتر نزدیک شود. البته پیروزی ماشین سازی مقابل پرسپولیس از آن دست اتفاقات خاص و غیرمنتظره فوتبالی به شمار خواهد رفت.

اما کار استقلال برای کسب عنوان قهرمانی نسبت به سپاهان سخت‎تر است. آنها چهار امتیاز با صدر فاصله دارند. شکست تلخ مقابل پدیده شهر خودرو بخش مهمی از امیدهای قهرمانی این تیم را از بین برد اما آبی‎ها اینبار با فرهاد مجیدی امید به قهرمانی دارند.

استقلال تهران روز چهارشنبه در خانه خود با نتیجه چهار بر دو مقابل قعرنشین یعنی استقلال خوزستان به برتری دست یافت. در برخی از دقایق این مسابقه شرایط به گونه‎ای پیش رفت که بسیاری گمان کردند که این استقلال دیگر به درد قهرمانی نمی‎خورد و این مسابقه را هم مساوی می‎کند. اما آغازِ فرهاد مجیدی در استقلال به عنوان یک سرمربی شیرین بود چرا که شاگردانش در نهایت موفق شدند با نتیجه پرگل چهار بر دو به برتری دست یابند. هر چند دریافت دو گل از قعرنشین لیگ برتر نگران کننده است اما آبی‎ها در بازی آتی خود برابر صنعت نفت آبادان که این روزها بسیار آماده و خطرناک است و البته سپیدرود رشت به چیزی جز پیروزی فکر نمی‎کنند. شکست تیم‎های پرسپولیس و سپاهان و بروز چند اتفاق عجیب و غریب دیگر آبی‎ها را به سمت قهرمانی این فصل هل می‎دهد. شاگردان فرهاد مجیدی تا اینجای فصل به خوبی قدر موقعیت‎های مناسب و مختلف را ندانسته‎اند و حالا باید دید در دو هفته پایانی لیگ چه می‎کنند.

نخستین سایپای بدون دایی

فردا در آخرین مسابقه هفته بیست و هشتم رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم سایپا و پدیده شهر خودرو به مصاف یکدیگر می‎روند. این دیدار در حالی برگزار می‎شود که علی دایی همین دو روز پیش از تیم سایپا اخراج شد، دلیلش هم کاملا غیرفوتبالی بود. تقابل یحیی و علی دایی می‎توانست جذاب باشد اما در لیگ هجدهم دیگر آقای گل جهان را نخواهیم دید.

مسابقه دو تیم راس ساعت 18:15 آغاز می‎شود. سایپا فقط در اندیشه ارتقا از رتبه هشتمی است اما پدیده که سهمیه آسیایی را می‎خواهد به چیزی جز برد فکر نمی‎کند. پدیده هم اکنون با 49 امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار دارد و در دو هفته پایانی لیگ هجدهم هنوز از شانس کسب سهمیه برخوردار است. شاگردان یحیی گل‎محمدی در صورتی که از سد تیم سایپا بگذرند به رده چهارم جدول صعود می‎کنند و جای تراکتورسازی را می‎گیرند. در این صورت آنها فقط یک امتیاز نسبت به استقلال رده سومی کمتر خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها