سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پنجشنبه شب در واکنش به اخبار مربوط به اظهار نظر مقام های آمریکایی مبنی بر استفاده از زور و اقدام نظامی علیه دولت قانونی ونزوئلا، این اقدامات را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۱۴۵
ایران اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد

گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش آمریکا برای انجام کودتا یا هر گونه اقدام نظامی در ونزوئلا و سخنان مقام های واشنگتن برای تحریک به اغتشاش و خشونت در آن کشور را بشدت محکوم می کند.

وی افزود: تهدید به استفاده از زور علیه کشورهای دیگر، نقض آشکار حقوق بین الملل بویژه منشور ملل متحد است و از دبیرکل سازمان ملل متحد و تمامی اعضای جامعه بین الملل انتظار می رود این گونه اظهارات را محکوم کرده و نسبت به آن واکنش مقتضی نشان دهند.

موسوی اضافه کرد: متأسفانه نظم و ثبات بین المللی توسط عده ای افراد جنگ طلب، قانون گریز و هرج و مرج خواه در دولت آمریکا با خطر روبه روست و لازم است تمامی اعضای جامعه جهانی مسؤولیت خطیر خود را در مهار این گونه اقدامات و بدعت ها بکار گیرند.

اظهارات موسوی پس از آن بیان می شود که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی به دولت کاراکاس هشدار داد که واشنگتن آماده اقدام نظامی برای مداخله در بحران ونزوئلا در آمریکای لاتین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها