دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل اعلام کرد که کشته‌شدن ۱۵ خبرنگار در یک سال گذشته افغانستان را به خطرناک‌ترین کشور در جهان برای خبرنگاران تبدیل کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۹۹۴
افغانستان خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاران!

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل در بیانیه‌ای به‌مناسبت روز جهانی آزادی رسانه‌ها افغانستان را خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاران عنوان کرده است.

نمایندگی سازمان ملل در کابل تصریح کرد که طی یک سال گذشته دست‌کم 15 خبرنگار در افغانستان کشته شده‌اند.

در بیانیه نمایندگی سازمان ملل که از سوی سفرای کشورهای غربی نیز به امضا رسیده است از نیروهای امنیتی افغان و مخالفان مسلح خواسته شده تا از حمله به خبرنگاران خودداری کنند.

نمایندگی سازمان ملل در کابل تأکید کرده است که دسترسی به اطلاعات برای رسانه‌ها در افغانستان طوری که در قانون این کشور ذکر شده است وجود ندارد.

از زمان حمله آمریکا به افغانستان تاکنون بیش از 1300 مورد خشونت علیه خبرنگاران به‌ثبت رسیده و در سال‌های اخیر نیز میزان خشونت‌ها و حملات هدفمند علیه خبرنگاران به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

براساس گزارش‌های نهاد نی (نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد در افغانستان) تلفات خبرنگاران در دوره حکومت وحدت ملی در مقایسه با میزان تلفات در فاصله سال‌های 2001 تا 2014 افزایش بیش از 4برابری داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها