رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با ابراز نگرانی از انتقال بیماری از حشرات، گفت: مبارزه بیولوژیک می تواند در کاهش جمعیت حشرات تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۱۲۰۳۹۶۹
نگرانی انتقال بیماری‌ها از حشرات در مناطق سیل‌زده خوزستان

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دکتر شکرالله سلمان‌زاده در جلسه شورای سلامت که شامگاه چهارشنبه (۱۱ اردیبهشت) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در این مدت طغیان بیماری‌های مهم نداشته‌ایم که امیدواریم شرایط به همین منوال ادامه یابد. البته نباید بسیار خوش‌بین بود و مراقبت‌های لازم باید انجام شود.

وی افزود: باید نواقص موجود در این حوادث مانند نبود خودروی شاسی بلند مرور شود تا در حوادث آینده غافلگیر نشویم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حوزه دانشکده آبادان، مردم بسیاری از روستاها که در محاصره سیلاب هستند مانند روستای دریسیه حاضر به ترک روستاها نشدند و مجبور شدیم خدمت‌رسانی به این افراد را با بالگرد یا قایق انجام دهیم.

سلمان‌زاده با بیان اینکه اکنون شرایط روستای دریسیه بهتر شده است، تصریح کرد: باید شرایط بازگشت این افراد فراهم شود.

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که باید مدنظر قرار بگیرد توجه ویژه به بیماری‌های منتقله از دام به انسان است. با توجه به شرایط پیش آمده، احتمال انتقال برخی بیماری‌ها مانند تب کریمه کنگو که اکنون فصل آن است و سایر بیماری ها وجود دارد که باید به معاینه دام و سمپاشی محل نگهداری دام‌ها توجه ویژه‌ای شود.

سلمان زاده افزود: همچنین به انتقال بیماری از جوندگان باید توجه ویژه‌ای شود زیرا یک بیماری مخصوص سیل وجود دارد و در نقاطی که سیل جاری می شود ممکن است مشکل ساز شود. کنترل جمعیت حشرات نیز بسیار مهم است و اکنون زنان و کودکان با صورت‌های ناجور در اثر نیش حشرات به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

وی گفت: از بابت انتقال بیماری از حشرات نگران هستیم بنابراین باید با جهاد کشاورزی و محیط زیست جلساتی تشکیل شود تا راهکاری برای مقابله با جمعیت زیاد حشرات که حتی در اهواز معضل شده است، پیدا کنیم. البته امکان مبارزه شیمیایی وجود ندارد و مبارزه بیولوژیک می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد تا جمعیت حشرات کاهش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها