مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: 2 قطعه لاک پشت از گونه کمیاب (فراتی) از یک خودروی عبوری در ایست بازرسی پلیس انتظامی پاسگاه شهر توره از توابع استان مرکزی کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۲۰۳۷۷۶
کشف 2 قطعه لاک پشت کمیاب فراتی در شازند +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، «رضا میرزایی» افزود: با تماس تلفنی ماموران انتظامی ایست بازرسی توره مبنی بر متوقف کردن خودرویی که حامل 2 عدد لاکپشت دریایی است، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شازند به محل مراجعه و پس از بررسی مشخص شد لاک پشت ها از گونه فراتی و کمیاب هستند.
وی اظهار داشت: لاک‌پشت فراتی بانام علمی 'Rafetuseuphraticus' تنها لاک‌ پشت لاک نرم ایران است که این‌گونه در رودخانه‌های دجله، فرات و و در کشورهای ترکیه، سوریه، عراق و ایران پراکندگی دارد اما این گونه در ایران فقط اکوسیستم‌ استان خوزستان زیست می کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اهمیت لاک ‌پشت فراتی بیشتر به این دلیل است که در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی به‌ عنوان گونه ‌ای در معرض خطر انقراض ثبت‌ شده است.
میرزایی افزود: خرید وفروش، عرضه و نگهداری و حمل و صدور جانوران وحشی زنده و کشته و اجزا آن ها بدون پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و جرم تلقی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها