فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد:

شناسایی حامیان قاتل طلبه همدانی در اینستاگرام

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات 31 تن از افرادی را که به شیوه های مختلف اقدام به حمایت از قاتل طلبه همدانی کرده بودند، شناسایی کرد.
کد خبر: ۱۲۰۳۷۳۹
شناسایی حامیان قاتل طلبه همدانی در اینستاگرام

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سردار بخشعلی کامرانی صالح اظهار داشت: این افراد که ساکن همدان، مشهد و شیراز هستند با گذاشتن مطالبی در صفحه اینستاگرام اقدام به حمایت از قاتل کردند.

وی افزود: برخی افراد با راه اندازی صفحه هایی در اینستاگرام خود را برادر قاتل معرفی کرده و پست هایی قرار دادند در حالیکه برادران وی در بازداشت هستند.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: همچنین افرادی که هیچگونه شناختی از قاتل ندارند اقدام به قرار دادن پست هایی در صفحه های مجازی کردند که این افراد نیز شناسایی شدند.

سردار کامرانی صالح اظهار داشت: عکس ها و پست های منتشر شده در اینستاگرام قاتل بعد از این واقعه بود و قاتل پیش از آن هیچگونه تصویر مجرمانه ای منتشر نکرده بود.

وی اضافه کرد: گردانندگان اینستاگرام چندی پیش صفحه های متعلق به سپاه پاسداران و سرلشکر قاسم سلیمانی را بستند و حال از یک قاتل حمایت می کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: گردانندگان اینستاگرام مدعی هستند که پس از پخش تصاویر و کلیپ قاتل در این فضا پلیس قاتل را شناسایی کرد در حالیکه ماموران از روی خودرو قاتل را شناسایی کرده بودند.

سردار کامرانی صالح اظهار داشت: اینستاگرام با مانور دادن بر سر این موضوع دنبال تبلیغ خود و تطهیر قاتل است و برخی می خواهند از این فرد فاسد اسطوره بسازند.

وی ادامه داد: در حالیکه قاتل به علت چندین سابقه کیفری، تجاوز به عنف، آدم ربایی در تهران و فعالیت در حوزه مشروبات الکلی چند سال زندان بود اما از سال 95 با آزادی از زندان هیچگونه سابقه شرارت در پرونده نداشت.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: یکی از ملزومات برخورد با مجرمان در فضای مجازی فراهم کرن زمینه و زیر ساخت این کار است که امید می رود وزارت ارتباطات این تجهیزات را در اختیار پلیس قرار دهد تا عوامل پلیس فتا با سرعت عمل بیشتری کار خود را انجام بدهند.

سردار کامرانی صالح ادامه داد: 93 درصد جرایم فضای مجازی توسط پلیس فتا کشف شده که عمده این تخلف ها مالی، اخاذی، کلاهبرداری و اخلاقی بوده است.

دستگیری همدست قاتل طلبه همدانی

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه همدست قاتل طلبه همدان دستگیر شد درباره جزئیات این قتل یادآوری کرد: ساعت 12 و 35 دقیقه شنبه هفته جاری شهروندان در تماس با فوریت های پلیسی 110 خبر از قتل یک طلبه در حوالی حوزه علمیه همدان می دهند.

سردار کامرانی صالح اضافه کرد: عوامل انتظامی و پلیس های تخصصی در محل حضور یافته و اقدام به بررسی این موضوع کردند.

وی بیان کرد: پلیس با شناسایی پلاک در کمتر از 10 دقیقه مالک وسیله نقلیه را که یک خانم بود شناسایی کرد سپس مشخص شد که این خانم به صورت قولنامه ای خودرو را به فرد دیگری فروخته است.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: مالک خودرو که دارای یک گل فروشی بود شناسایی و دستگیر شد و در تحقیقات مشخص شد که وی برادر قاتل است.

سردار کامرانی صالح افزود: او در بازجویی ها اعتراف کرد که قاتل اسلحه را در یک گونی قرار داده بود و با وجود اینکه احتمال می داد برادرش فکری در سر دارد ولی خودروی خود را تحویل او داد.

وی گفت: بیش از 50 تیم از پلیس های تخصصی برای دستگیری قاتل بکار گرفته شد و در گام نخست دوستان سابق و افرادی که با این فرد ارتباط داشتند و پاتوق آنها شناسایی و زیر نظر قرار گرفت که چهار تن از آنها در قروه کردستان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان اضافه کرد: این فرد ارتباط خود را با تمامی دوستان قطع کرده بود اما هر از چند گاهی به صورت پیامکی از آنها استمداد طلبیده ولی مکان اختفای خود را فاش نمی کرد.

سردار کامرانی صالح افزود: با توجه به شناسایی و ناامن کردن تمامی پاتوق ها و محل های رفت و آمد مجرم، وی احساس ناامنی کرده و از بامداد یکشنبه از مخفیگاه خارج شد.

وی بیان کرد: این فرد اسلحه کلاشینکف را زیر کاپشنی که بر روی دستش قرار داشت مخفی کرده بود اما ماموران هنگام گشت زنی به وی مشکوک می شوند.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: قاتل وقتی خود را در محاصره پلیس دید اقدام به تیراندازی به سمت آنها کرد که 2 تن از ماموران در جریان درگیری مسلحانه مجروح و مصدوم شدند.

سردار کامرانی صالح بیان کرد: با توجه به اینکه احتمال ورود به منزل و گروگانگیری متصور بود، 2 تیم دیگر از ماموران در محل حضور یافته و او را به هلاکت رساندند.

وی اظهار داشت: هنوز جنازه حجت الاسلام قاسمی در داخل پزشکی قانونی بود که جنازه قاتل این طلبه نیز تحویل پزشکی قانونی شد و نگذاشتیم خون این روحانی پایمال شود.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: به هلاکت رساندن این جانی در کمترین زمان موید اقتدار پلیس است و قدرت عمل پلیس در شناسایی مجرم موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شد.

حجت الاسلام «مصطفی قاسمی» 46 ساله ظهر شنبه مقابل مدرسه حوزه علمیه آیت الله ملاعلی معصومی همدانی واقع در خیابان شهدا به ضرب 2 گلوله به قتل رسید.

وی امام جماعت مسجد «حاج کربلایی علی» معروف به «حاج کبلعلی» واقع در امامزاده عبدالله همدان و مسئول سابق کتابخانه مدرسه آیت الله «دامغانی» بود.

پس از قتل این روحانی ابتدا چهار تن از همدستان و دوستان نزدیک قاتل دستگیر شدند سپس ساعت 4 و 25 دقیقه روز گذشته پس از 20 دقیقه درگیری مسلحانه قاتل به هلاکت رسید.

هیاتی از سوی حضرات آیات عظام حسین نوری همدانی و لطف الله صافی گلپایگانی در منزل روحانی همدانی حضور یافتند.

آیین تشییع پیکر این طلبه روز گذشته با حضور خیل عظیمی از مردم دارالمومنین و مسئولان برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها