بیماری ادرار شربت افرا (MSUD) چیست؟

علائم بیماری شربت افرا و طول عمر مبتلایانش

سوخت اصلی بدن در مهم‌ترین وعده غذایی یعنی صبحانه باید به شکلی مناسب تأمین شود تا در وعده‌های بعدی بیشترین بهره‌وری را برای بدنتان به ارمغان آورید.
کد خبر: ۱۲۰۳۶۷۵

خوردن این خوراکی‌ها در صبحانه ممنوع!

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، صبحانه جزء مهمترین وعده های غذایی هر فردی محسوب می شود که معمولا کلیه مواد انرژی زا را در بر می‌گیرد اما برخی تحقیقات انجام شده پیرامون این وعده سالم، خوراکی هایی را معرفی کرده اند که خوردن آن ها در صبحانه ممنوع است و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد آن ها را به شما معرفی کند.

صبحانه و اهمیت آن

اهمیت زیاد خوردن صبحانه به دلیل بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از افت قند خون است.

از مهم‌ترین دلایلی که متخصصان تغذیه بر خوردن صبحانه تاکید می‌کنند، مطالعاتی است که نشان می‌دهد صبحانه موجب افزایش توانایی حل مسئله، تمرکز بیشتر و داشتن تفکری خلاق در فرد می‌شود.

سوخت اصلی بدن در مهم‌ترین وعده غذایی یعنی صبحانه باید به شکلی مناسب تأمین شود تا در وعده‌های بعدی، بتوانید با تمدید انرژی تان، بیشترین بهره وری را برای بدنتان به ارمغان آورید.

صبحانه با وجود چنین نقش مهمی وعده غذایی حذف شده خیلی از افراد است.

دانش آموزان یا کارمندان معمولاً آن را حذف می‌کنند و خیلی از مادران نمی‌دانند چه صبحانه‌ای به فرزندشان بدهند تا سالم و مغذی باشد.

ما به شما خوراکی‌های مفیدی را پیشنهاد می‌کنیم که در وعده صبحانه می‌توانند مورد استفاده تان قرار گیرند.

تحقیقات ثابت کرده است که افرادی که صبحانه را از وعده غذایی خود حذف کرده‌اند با احتمال بیشتری از افزایش وزن و اسیدیته شدن رنج می‌برند.

با این حال، این بدان معنا نیست که روز خود را باید با غذا‌های پر قند، چربی و کربوهیدرات آغاز کنید.

به گفته کارشناسان، نخوردن صبحانه بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید، این یک پیام واقعی به خصوص برای نوجوانان دختر است.

یک صبحانه سالم به بزرگسالان و همچنین به کودکان کمک می‌کند تا در طول روز بهترین کار را انجام دهند.

کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه در مرحله رشد هستند به مصرف مواد غذایی سالم بطور منظم بیشتر نیاز دارند.

همانطور که از نام انگلیسی صبحانه مشخص است (breakfast) یا صبحانه، شکستن سریع بین شام و ناهار است.

اگر شما فقط به دلیل صرفه‌جویی در زمان و یا بیشتر خوابیدن صبحانه نخورید شما در واقع بدن خود را در حالت ناشتایی طولانی مدت قرار می‌دهید که این موضوع منجر به مشکلات متعدد جسمانی و رفتاری شما می‌شود.

این مهم است که صبحانه را از وعده‌های غذایی خود حذف نکنید، اما بطور قطع باید بدترین غذا‌ها را در این وعده حذف کنید.

اکثر ما به دلیل اینکه برای خوردن صبحانه در وقت خود صرفه‌جویی کنیم و بدلیل عجله داشتن به گزینه‌های غذا‌های بسته‌بندی شده روی می‌آوریم.

متاسفانه، موادغذایی‌های منتخب ما، مملو از مواد نگهدارنده مصنوعی، نمک، شکر و کالری است.

اغلب این مواد در ایجاد طعم نقش بسزایی دارند، اما به خصوص برای کودکان بسیار ناسالم هستند.

این موادغذایی در صبحانه ممنوع!

صبحانه سنتی ما ایرانی ها، نان و پنیر و چای شیرین است که کنار هم یک ترکیب سالم و مغذی را تشکیل می‌دهند. اما اگر خواستید تنوعی در صبحانه ایجاد کنید بهتر است سراغ این مواد نروید:

سوسیس و کالباس

گوشت‌های فرآوری شده و چاشنی‌های مورد استفاده بر روی آن‌ها با بیماری‌های قلبی و سرطان رودهبزرگ مرتبط هستند.

بهتر است آن‌ها را از همه وعده‌های غذایی خود حذف کنید و بیشتر از ماهی یک بار سراغشان نروید.

کورن فلکس

اگر چه خیلی‌ها طرفدار کورن فلکس‌ها هستند، اما باید بدانید که رنگ‌ها و مواد شیمیایی استفاده شده در کورن فلکس‌ها مضر است و می‌تواند باعث بیش فعالی کودکان یا چاقی آن‌ها شود.

شیرینی و کیک

مواد غذایی مثل شیرینی دانمارکی، رول دارچین و نان‌های شیرین و برشته شده، کالری و چربی بالایی دارند که باعث می‌شوند شما به خاطر حجم کم شیرینی‌ها سیر نشوید، اما در عوض کالری زیادی را دریافت کنید.

شیر کامل

شیر مملو از چربی‌هایی اشباع شده که سطح کلسترول را افزایش می‌دهد، باعث بروز التهاب و در موارد شدید به انسداد عروق نیز کمک می‌کند.

برای آن‌هایی که نمی‌توانند خوردن شیر را ترک کنند، توصیه می‌شود که شیر کم‌چرب مصرف کنند؛ این نسخه کم‌چرب شیرعاری از چربی است و تنها شامل کلسیم، پتاسیم، ویتامین D و پروتئین است.

پن‌کیک

پن‌کیک‌ها موادغذایی محبوبی برای صبحانه محسوب می‌شوند و امروزه با مخلوط‌های آماده در فروشگاه‌ها موجود هستند که حتی راحت‌تر درست می‌شوند.

اما فقط این پودر را با آب مخلوط کنید و سپس آن را در یک ماهی تابه گرم یا ماهی تابه بریزید.

پن‌کیک‌ها غنی از کربوهیدرات‌ها هستند که به طور حتم معده شما را پر می‌کند، اما دوباره، نبودن کالری باعث می‌شود که شما سریع گرسنه شوید.

به علاوه انتخاب چاشنی‌های روی غذا، مانند شربت افرا، پودر شکر و بیکن به چاقی و ناسالمی منتهی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها