میثم نیلی، مدیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مشروح بیانات رهبری در بازدید از غرفه این مجمع را به اطلاع جام جم آنلاین رساند.
کد خبر: ۱۲۰۳۵۴۰
روایت «میثم نیلی» از مطالبه خاص رهبری خطاب به شعرا و نویسندگان

میثم نیلی، مدیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی به جام جم آنلاین گفت: صبح امروز که رهبر معظم انقلاب برای بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب آمده بودند، توفیق شد تا دقایقی را در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در خدمت ایشان باشیم.

نیلی در مورد بیانات رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در این بازدید کوتاه بعد از آنکه گزارش مختصری از کتب پرفروش مجمع در اختیار ایشان قرار دادم، از بنده در خصوص اینکه چرا این عناوین پرفروش شده‌اند و چه ویژگی خاصی باعث شده که مورد استقبال مردم قرار بگیرند سوال پرسیدند و بنده پاسخ دادم، ظرف چند سال اخیر، اقبال عمومی بیشتر از همه به سمت آثار روایتی و به عبارت دقیق‌تر ادبیات تاریخ شفاهی است.

او ادامه داد: نکته دومی که مطرح شد و مورد توجه خاص رهبری قرار گرفت، ماجرای کاغذ بود وقتی مقایسه اعداد و ارقام را به اطلاع ایشان رساندم، ایشان هم تایید کردند که قطعا وقتی دلار 3 برابر شده، گرانی 6 برابر قیمت کاغذ منطقی نیست و این موضوع حتما باید بررسی شود.

رئیس مجمع ناشران انقلاب همچنین توضیح داد: رهبر معظم انقلاب بعد از آنکه گزارش‌های مربوط به تلاش‎های تشکیلات حوزه نشر در خصوص بحران کاغذ را به اطلاع‌شان رساندم، گفتند البته موضوع به بخش اجرایی وزارت ارشاد مربوط نیست، اما ارشاد و وزارت صنعت باید پیگیر حل این معضل باشند، همچنین ایشان تاکید کردند حتما موضوع را پیگیری می‎کنند و اگر لازم باشد شخصا دستوراتی را در این زمینه ابلاغ می‎کنند.

میثم نیلی با اشاره به مطالبه رهبری از نویسندگان و شعرا گفت: در ادامه حضور ایشان، گزارش مختصری هم در رابطه با جایزه شهید اندرزگو و تمرکز روی جلوگیری از تحریف تاریخ معاصر به ویژه در خصوص جنایات رژیم پهلوی ارائه کردیم که مورد استقبال ایشان قرار گرفت و گفتند که در حال حاضر این موضوع خیلی کمرنگ است، آنطور که لازم است مورد توجه قرار نگرفته است. ایشان توصیه کردند حتما پیگری شود و از شعرا و نویسندگان خواستند که انرژی مضاعفی برای این موضوع صرف کنند.

او اضافه کرد: در پایان این بازدید، ایشان گفتند که به مجمع ناشران علاقه دارند و همیشه مجمع را دعا می‎کنند، چرا که معتقد هستند مجمع سرمایه بسیار عظیمی است که باید قدر آن را دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها