شهردار دارخوین در جنوب استان خوزستان گفت: این شهر بار دیگر با بالا رفتن دبی آب از 2 محور در تهدید سیلاب قرار گرفته و نیاز مبرم به ماشین آلات سنگین راهسازی برای احداث سیل بند است.
کد خبر: ۱۲۰۳۵۳۴
شهر دارخوین خوزستان بار دیگر در تهدید سیلاب قرار گرفت

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، مکی شمخانی اظهار داشت: دبی آب از سمت تالاب شادگان از روز گذشته در محدوده شهر دارخوین رو به افزایش نهاده و این شهر اکنون با تهدید جدی سیلاب مواجه شده است.
وی افزود: دبی آب از سمت تالاب بین المللی شادگان با بالای 2 هزار متر مکعب در ثانیه رسید که این امر اکنون دارخوین را از شرق و شمال مورد تهدید سیلاب قرار داده است.
شهردار دارخوین گفت: با احداث 10 کیلومتر سیل بند در شمال دارخوین از ورود سیلاب به شهر جلوگیری شده ولی افزایش دبی آب نگران کننده است.
شمخانی از احداث 2 کیلومتر سیل بند در شرق دارخوین خبر داد و تصریح کرد: در جاده مواصلاتی شادگان به دکل های حفاری 32 نیز سیل بندی به مسافت 2 کیلومتر احداث شد تا مانع پیشروی آب به سمت شهر شود.
وی افزود: به منظور هدایت روان آبهای جاری به سمت شهر دارحوین 2 کیلومتر سیل بند در مرکز شهر و چهار کیلومتر در ساحل دارخوین احداث شد.
شهردار دارخوین خواستار اعزام ماشین آلات سنگین راهسازی شهرهای همجوار به این شهر برای مهار سیلاب شد و گفت: اکنون نیاز مبرم و فوری به ماشین آلات راهسازی از جمله لودر برای ایجاد سیل بند در دارخوین وجود دارد که امیدواریم شهرداری های شهرهای مجاور برای احداث این سیل بندها شهرداری دارخوین را یاری کنند.
شهر دارخوین در بخش مرکزی شهرستان شادگان در جنوب غرب استان خوزستان با 15 هزار نفر جمعیت در فاصله 70 کیلومتری اهواز واقع است.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها