نگاهی آماری به قهرمانی بارسلونا در لالیگا ؛

بیست و ششمین شکوهِ آبی اناری‎ها

همانطور که پیش‎بینی می‎شد تیم بارسلونا زودتر از پایان رسمی فصل 2019-2018 به مقام قهرمانی این فصل دست یافت. این تیم شب گذشته قهرمانی خود را مسجل کرد و بازیکنان با حضور خانواده‎ها و فرزندانشان جشن قهرمانی را برپا کردند.
کد خبر: ۱۲۰۳۱۸۳
بیست و ششمین شکوهِ آبی اناری‎ها

به گزارش جام‎جم آنلاین ، بارسلونا شب گذشته از ساعت 23:15 در ورزشگاه اختصاصی خود یعنی نیوکمپ به مصاف لوانته رفت. از آنجایی که شاگردان ارنستو والورده فقط به سه امتیاز دیگر برای قهرمانی نیاز داشتند کسب پیروزی در این دیدار به معنای مسجل شدن قهرمانی بارسایی‎ها بود. این اتفاق در نهایت افتاد و تیم اهل ایالت کاتالونیا با نتیجه یک بر صفر و با تک گل لیونل مسی موفق به شکست لوانته شد تا برای بیست و ششمین بار عنوان قهرمانی لالیگا را به دست بیاورد. این قهرمانی را از لحاظ آمار و ارقام مورد بررسی قرار می دهیم:

83- این تعداد امتیازی بود که بارسا در این فصل به دست آورد. در واقع 83 امتیاز برای قهرمانی کافی بود. در فصلی که رئال مادرید به شدت دچار افت شده بود و در شرایطی که اتلتیکومادرید هم حریف چندان بزرگ و دردسرسازی هم به شمار نمی‎رفت بارسلونا با 83 امتیاز به مقام قهرمانی فصل 2019-2018 دست یافت.

25- بارسلونا این تعداد برد در این فصل به دست آورد یعنی بیشتر از هر تیم دیگری در این فصل از لالیگا.

8- یاران لیونل مسی در این فصل هشت مرتبه مساوی کردند. البته رکورد کمترین مساوی در فصل مربوط به رئال مادرید است که تا اینجای فصل پنج بار تن به تساوی داده است.

2- شاگردان ارنستو والورده در این فصل کمتر از هر تیم دیگری باخت در کارنامه خود ثبت کردند و فقط دو بار شکست خوردند. دو شکست آنها مقابل تیم‎های لگانس و بتیس ثبت شد.

86- خط حمله تیم ایالت کاتالونیا آتشین‎تر از خط حمله هر تیم دیگر لالیگایی بود. آبی و اناری‎ها در این فصل 86 مرتبه موفق به گلزنی شدند.

32- دروازه تیم بارسلونا در فصل 2019-2018 دقیقا 32 بار باز شد. البته رکورد بهترین خط دفاع تا اینجای لالیگا مربوط به اتلتیکومادرید است که تنها 23 بار گل خورد.

54- این است تفاضل گل بارسلونا، بهترین تفاضل گل در این فصل.

3- بارسا در حالی قهرمان این فصل شد که سه هفته دیگر به پایان رسمی لالیگای 2019-2018 باقی مانده است.

10- لیونل مسی برای دهمین بار با پیراهن تیم بارسلونا قهرمان لالیگا شد. او نخستین بازیکنی در تاریخ لالیگاست که به چنین افتخار بزرگی می‎رسد و این تعداد قهرمانی با پیراهن یک باشگاه به دست می‎آورد.

26- بارسلونا برای بیست و ششمین بار در تاریخ لالیگا عنوان قهرمانی فصل را به دست آورد. البته این تیم رکورددار تعداد قهرمانی نیست. رکورد در دست رئال مادریدِ رو به زوال رفته است که در کل تاریخ رقابت‎های لالیگا 33 بار عنوان قهرمانی را به دست آورده است. بارسلونا علاوه بر اینکه 26 مرتبه قهرمان شده، 25 عنوان نایب قهرمانی هم دارد.

نخستین قهرمانی آبی اناری‎های ایالت جدایی طلب کاتالونیا در سال 1929 به دست آمد یعنی دقیقا 90 سال پیش.

33- این تعداد گلی است که لیونل مسی در این فصل برای بارسلونا به ثمر رساند. او نه تنها برترین گلزن تیمش که برترین گلزن لالیگا هم هست و کفش طلای این فصل را هم می‎برد.

21- این تعداد گلی است که لوئیس سوارز مهاجم اروگوئه‌ای بارسلونا در این فصل برای تیمش به ثمر رساند. او در رتبه دوم برترین گلزنان لالیگا در این فصل قرار دارد.

13- از آنجایی که مسی سوپراستار بی رقیب تیمش است در همه آمارها هم باید اول باشد. او در فصل کنونی بیشتر از هر بازیکن دیگری در تیمش پاس گل داد. مسی در بازی‏های مختلف لالیگایی 13 بار گلسازی کرد.

2- دو جام دیگر برای بارسلونا باقی مانده است که در صورت فتح آنها یک سه گانه تاریخی دیگر رقم می‎زند، یکی جام حذفی اسپانیا و دیگری لیگ قهرمانان اروپا.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها