بررسی وضعیت مدعیان قهرمانی لیگ برتر؛

در جستجوی خوشبختی

مروری بر اتفاقات دیدار فینال گونه لیگ برتر فوتبال ایران؛

نمایش زشتی‎ها در بازی دو سر باخت

همه چیز بد بود و تمام اتفاقاتی که افتاد با هیچ متر و معیاری در یک دیدار جذاب و هیجان‎انگیز فینال‎گونه جای نمی‎گیرد. شب گذشته در تقابل دو قدرت و دو مدعی فوتبال ایران چیزی جز بی‎اخلاقی، پلشتی و وحشی‎گری دیده نشد. این بود اوج فوتبالی که یکی از فینال‎های لیگ برتر ایران در این فصل تلقی می‎شد و قرار بود جذابیت‎های زیادی به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۰۲۹۲۵
نمایش زشتی‎ها در بازی دو سر باخت

به گزارش جام‎جم آنلاین ، در توصیف دیدار پرسپولیس و سپاهان هیچ روزنامه‎نگاری به اندازه استاد چیره دست مطبوعات ورزشی یعنی اردشیر لارودی زیبا ننوشت: « هر دو تیم موفق شدند! پرسپولیس، بازی خودش را خراب کرد و سپاهان هم کاری به کار حریف نداشت! هر دو تیم تیشه به ریشه فوتبال خود می زدند! نکته اینکه: "کوه، موش زایید!" نتیجه اینکه، قصه کوه و کاه تکرار شد! خراب شدن بازی پرهیاهو، به سود استقلال تمام شد! حالا همه چیز برای عالیجناب شفر حاضر است تا در مشهد فوتبال بازی کند و بالاتر از سپاهان بر سکوی دوم تکیه بزند و منتظر حوادث بعدی هم باشد! نه حادثه ای شبیه به رخدادهای دقایق آخر و بعد از آخر!کوه، موش زایید! بازی، نه تماشا داشت و نه چشم نواز بود!»

این بخشی از توصیفات استاد لارودی درباره تقابل شب گذشته پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و هفتم رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران است. شب گذشته ورزشگاه آزادی نشانگان بی فرهنگی و زوال اخلاقی بود، کانونی برای خشم و هیاهو و کانونی برای خراب کردن زیبایی های فوتبال، جایی که هم تماشاگران نمره مردودی گرفتند و هم بازیکنان هر دو تیم و حتی سرمربی آنها.

در جنگ مرگبار و پلشت شب گذشته پرسپولیس و سپاهان بر اثر ازدحام جمعیت، درگیری‎ها و ... 245 نفر مصدوم شدند؛ این آماری است که رئیس اورژانس پایتخت شب گذشته ارائه داد.

سیاه‏ترین اتفاق شب گذشته مربوط به فوت یک جوان 30 ساله است که جنازه او تحویل پزشک قانونی شد. همین قدر زشت و همین قدر تکان‏دهنده. با این جزئیات تلخ و اسف بار بررسی فنی این مسابقه ارزشی دارد؟ اصلا مگر بار فنی و یا زیبایی خاصی هم داشت؟

به هر حال جنگ مرگبار پرسپولیس و سپاهان 44 نفر را به مراکز درمانی فرستاد. پیش از شروع بازی نیز تنش‏های شدید بین تماشاگران دو تیم آغاز و صندلی‏های زیادی از جای کنده شد. در واقع کتک کاری‎ها پیش از شروع بازی آغاز شد و تا پایان مسابقه نیز ادامه داشت.

دیدار پرسپولیس و سپاهان در حالی زشت‏ترین تصاویر ممکن در فوتبال را به نمایش گذاشت که در حساس‏ترین رقابت‏های فوتبالی در اروپا هرگز گوشه‏ای از این اتفاقات را نمی‏بینید و نخواهید دید.

ادامه خونریزی در اصفهان؟!

جو همه را گرفته بود، از امیر قلعه نویی که تماشاگران را تحریک می‎کرد تا برانکو ایوانکوویچ که به سینه ناظر مسابقه کوبید و از بازیکنان دو تیم که پتانسیل لحظه‎ای برای درگیری با یکدیگر داشتند. این «جوگیری» آنقدر ادامه داشت که سیاوش یزدانی بازیکن تیم سپاهان پس از پایان دیدار دو تیم به میکسدزون رفت و به پرسپولیسی‎ها توصیه کرد برای بازی جام حذفی به اصفهان نیایند چون خون راه می‎افتد! این تهدید عجیب یزدانی به سرعت باعث واکنش باشگاه پرسپولیس شد و در پیامی توییتری مسئولان این باشگاه اعلام کردند که از این بازیکن به دلیل اظهارات مبتنی بر تهدیدش شکایت می‎کنند.

دو تیم سپاهان و پرسپولیس خرداد ماه و در مرحله نیمه نهایی جام حذفی کشور را به میزبانی طرف اصفهانی برگزار می‌کنند. دیداری که با توجه به حواشی امروز حذف حساسیت دو چندانی برخوردار خواهد شد و باید دید چه نتیجه‌ای در انتظار دو تیم است. از همین اکنون مشخص است که چه حوادثی در انتظار این مسابقه است مگر اینکه تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شود.

دست‎های امیر

امیر قلعه‎نویی نیز شب گذشته از حاشیه سازان دیدار پرسپولیس و سپاهان بود، سرمربی سپاهان که سابقه تقابل‎های متعددی در دیدار با پرسپولیس دارد شب گذشته بسیار بی قرار نشان می‌داد. یکی از تصاویری که از او در بازی شب گذشته ثبت شد این است که مدام با دست به سینه خود می‎کوبد، حرکتی که هم می‎تواند به دلیل واکنش‎های عصبی باشد و هم به دلیل تحریک کردن. برای او بسیار مهم بود که در آزادی و مقابل پرسپولیس و البته در برابر تیم تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ نبازد و به این خواسته‎اش هم رسید. شب گذشته یکی از عصبی‎ترین قلعه‎نویی‎های تاریخ لیگ برتر را دیدیم.

عصبی‎ترین برانکو

برانکو هم کم عصبی نبود و شاید اصلا بیشتر از قلعه‎نویی. سرمربی پرسپولیس به خصوص پس از سوت پایان بازی این عصبانیت را نشان داد. او به سمت داور مسابقه رفت و اگر واسطه‎گری اطرافیان نبود قطعا درگیری شدیدتر می‎شد. او ناظر مسابقه را هم هل داد. تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز خواهان برخورد با برانکو از سوی کمیته انضباطی شده است. در واقع برانکو نسبت به اعلام شدن وقت‎های اضافه و نحوه قضاوت در این دقایق اعتراض شدید داشت. تصاویر متعددی از بی‎قراری‎های برانکو در پایان بازی ثبت شده است. تیم او در آستانه کسب سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر قرار دارد اما بازی‎های فشرده لیگ، تقابل با مدعیان و سختی مسیر باعث شده که برانکو و تیمش اینچنین بی‎قرار و عصبی باشند که این اصلا برای آنها خوب نیست، آن هم در حساس‎ترین مقطع ممکن در لیگ برتر فوتبال ایران.

درگیری از روی سکو به داخل میدان

بازیکنان دو تیم هم کم به پر و پای هم نپیچیدند. آنها تا توانستند با یکدیگر درگیری پیدا کردند و بی احترامی نسبت به هم روا داشتند. در این میان نقش علیرضا بیرانوند قابل توجه است. او ابتدا به یک توپچی بی‎احترامی کرد (البته عذرخواهی هم کرد) و سپس با کی‎روش استنلی مهاجم حریف نیز تنش داشت.

وضعیت جدول

این مسابقه درگیری ، حواشی و نقاط سیاه زیاد داشت اما به هر حال چنین نمایش زشتی با تساوی بدون گل به پایان رسید. پرسپولیس و سپاهان هر کدام یک امتیاز این بازی گرفتند. سرخ‎ها با این یک امتیاز 56 امتیازی شدند و صدرنشین ماندند و سپاهان هم 51 امتیازی شد و رده دومی است. این تیم در حالی رده دوم را در اختیار دارد که یک بازی نسبت به استقلال بیشتر بازی دارد، استقلالی که امروز برای کم کردن فاصله‎اش با صدر مقابل پدیده به میدان می‎رود. برد استقلال به معنای صعود به رده دوم و نزدیک شدن به فاصله سه امتیازی به پرسپولیس است.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها