استاندار لرستان با بیان اینکه در پی وقوع سیلاب لرستان تنها در بخش زیرساخت‌ها بین ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان خسارت دیده گفت: احداث سد معشوره را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۰۲۹۱۶
خسارت هشت هزار میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های لرستان

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان در دیدار با مردم بخش طرهان شهر گراب کوهدشت اظهار داشت: این بخش دارای مردمانی اصیل و نجیب است و قسمت مهمی از تاریخ استان لرستان در کوهدشت قرار دارد.

خادمی با بیان اینکه سیل اخیر در هزار سال گذشته بی‌سابقه بوده و تنها سیلاب نبود، افزود: تمامی افراد اذعان دارند که تابه‌حال سیل در این حجم در استان وجود نداشته است.

وی با اشاره به حجم خسارات سیلاب و با بیان اینکه تمامی استان درگیر آن شدند، عنوان کرد: در مدت کوتاهی نمی‌توان تمامی مناطق را مورد بازدید قرار داد.

استاندار لرستان با بیان اینکه تمام آب‌ها در کشکان جمع شد و برای همین مناطق حاشیه‌ای این رودخانه بیش‌تر مورد توجه قرار گرفت، بیان کرد: در رسیدگی به مناطق سیل‌زده به هیچ‌وجه غفلتی نشده و مسئولان کشوری و استانی تمامی این منطقه‌ها را مورد بررسی و رصد قرار داده‌اند.

خادمی خطاب به مردم بخش طرهان گفت: در رابطه با ارزیابی و جبران خسارات سیل هیچ نگرانی وجود ندارد، زیرا تمامی آمار و اطلاعات در بانک اطلاعاتی بنیاد مسکن موجود است؛ صدمات بخش کشاورزی نیز صورت‌برداری خواهد شد و مشکلی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه در جبران خسارات تبعیضی بین مناطق وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امروز هم معاون وزیر راه و شهرسازی به کوهدشت سفر کرده و منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

استاندار لرستان مهم‌ترین بحث مورد پیگیری در بخش طرهان را راه ارتباطی منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی این بخش وضعیت را دشوار کرده و نمی‌خواهیم کار بیهوده‌ای انجام دهیم، جاده‌ای با هزار زحمت و هزینه بازگشایی شود و بعد از یک بارش دوباره مسدود و قطع شود، بنابر این اصلاح مسیر مورد تأکید قرار گرفته است.

خادمی با بیان اینکه این کار از محل اعتباراتی که برای بازسازی خسارات سیل در اختیار ما قرار می‌گیرد انجام خواهد شد، افزود: لرستان تنها در بخش زیرساخت‌ها بین ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان خسارت دیده که این جاده یکی از این موارد است.

وی موضوع تخصیص آب را از دیگر موارد مورد پیگیری برشمرد و عنوان کرد: در این رابطه با وزیر نیرو و رئیس جمهور پیگیری‌هایی داشتیم و موضوع سیمره مطرح شده است، هم‌چنین مکاتباتی با وزیر نیرو انجام شده و روی این مبحث تأکید کرده‌ایم که در حال پیگیری هستیم.

استاندار لرستان بیان کرد: این سیل علی‌رغم خساراتی که به‌بار آورد فرصتی برای مطالبه حق‌آبه و اصلاح تخصیص آب استان به‌ویژه شهرستان کوهدشت شد و وزارت نیرو و دیگر دستگاه‌ها را مجاب به این کار کرد.

خادمی با تأکید بر اینکه احداث سد معشوره را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم، گفت: شهرستان پلدختر از لحاظ خسارات مردمی آسیب زیادی دید، اما کوهدشت صدمات بلندمدت دیده و به جدّ پیگیر برطرف کردن آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه مشکلات سیل زیاد بوده و امکانات ما محدود است، خاطرنشان کرد: در حد توان خود درصدد برطرف کردن آن‌ها هستیم و امیدواریم بتوانیم هم‌اکنون بخشی از آن را جبران کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها