شاگردان برانکو چگونه می‎توانند در آسیا دوباره امیدوار شوند؟

صعود پرسپولیس در گرو «اما و اگر»

پرسپولیس به قول فوتبالی‎ها «دبل» کرد، البته دبل از جهت منفی. این تیم برای دومین بار در ماه اخیر به قعر جدول گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا سقوط کرد و زوال دوباره ارتش سرخ را به همه نشان داد. شاگردان برانکو شب گذشته در آغاز دور برگشت گروه خود مقابل الاهلی به میدان رفتند و با نتیجه دو بر یک شکست خوردند. حالا صعود پرسپولیس به کلی اما و اگر و احتمال بستگی دارد.
کد خبر: ۱۲۰۲۳۲۴
صعود پرسپولیس در گرو «اما و اگر»

به گزارش جام‌جم آنلاین ، هر آنچه که گذشت دیگر گذشته. اکنون باید بررسی کرد تیم پرسپولیس به عنوان قهرمان دو فصل گذشته لیگ برتر ایران و البته فینالیست فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا چقدر برای صعود شانس دارد و چقدر می تواند نسبت به این موضوع امیدوار بماند.

مرور اجمالی نشان می‎دهد پرسپولیس کار بسیار دشواری برای صعود دارد به خصوص اینکه بدانیم این صعود تا حد زیادی به نتایج تیم‎های دیگر گروه D وابسته است.

اما و اگر تا روز آخر

در گروه D لیگ قهرمانان آسیا تیم السد قطر با هفت امتیاز صدرنشین است. الاهلی عربستان هم با 6 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد، تیمی که شب گذشته پرسپولیس را شکست داد.

پاختاکور ازبکستان هم که تا همین هفته پیش صدرنشین بود اکنون 5 امتیاز دارد و سوم است. و اما پرسپولیس که باز هم هوادارانش را ناامید کرد.

سرخ‎های پایتخت در حال حاضر با اندوخته 4 امتیازی بار دیگر قعرنشین شده‎اند و تقریبا بسیاری از هواداران این تیم بابت صعود کاملا از تیمشان قطع امید کرده‎اند.

هفته آینده، هفته‎ای حیاتی برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم فوتبال پرسپولیس است.

صدرنشین کنونی لیگ برتر فوتبال ایران روز دوشنبه 16 اردیبهشت ماه و از ساعت 19:30 مقابل پاختاکور ازبکستان قرار می‎گیرد.

دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود که نتیجه‎ای ناامید کننده از سوی هواداران در ورزشگاه آزادی بود.

ساعاتی پس از دیدار پاختاکور ازبکستان و پرسپولیس ایران، تیم‎های السد قطر و الاهلی عربستان یعنی دیگر تیم‎های حاضر در گروه D به مصاف هم می‌روند. این مسابقه از ساعت 23:15 آغاز می‌شود.

پرسپولیس باید پاختاکور را ببرد و شکی در آن نیست. هر نتیجه‌ای به غیر از برد به معنای حذف قطعی پرسپولیس از آسیاست، یعنی تیمی که فصل گذشته در همین رقابت‌ها به مقام نایب قهرمانی رسید.

دیدار السد قطر و الاهلی عربستان هم اگر با برتری نماینده قطر به پایان برسد به نظر می‎رسد بهتر است.

در این صورت ترتیب جدول این چنین خواهد شد: السد قطر با 10 امتیاز همچنان در صدر است.

پرسپولیس در صورت برد مقابل پاختاکور هفت امتیازی می‎شود به رده دوم جدول صعود می‎کند و بار دیگر به آسیا برمی‎گردد.

الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان هم در صورتی که مقابل السد قطر و پرسپولیس ایران ببازند 6 و 5 امتیازی باقی می‏ مانند و به ترتیب به رده‎های سوم و چهارم سقوط می‎کنند.

همه اینها در صورتی تحقق می‎یابد که پرسپولیس موفق به شکست پاختاکور شود و السد هم الاهلی را ببرد.

اگر برنده دیدار الاهلی و السد، نماینده عربستان باشد آنگاه ممکن است پرسپولیس فقط یک رده صعود کند.

به احتمال باخت پرسپولیس نمی‎پردازیم، چون ثبت هر نتیجه‎ای به غیر از برد به معنای حذف قطعی سرخ‎ها از آسیاست و ارزیابی احتمالات دیگر معنایی ندارد.

پس از اینکه این هفته به پایان رسید به سراغ هفته پایانی می‎رویم. در این هفته پرسپولیس از السد قطر پذیرایی می‎کند و الاهلی عربستان به مصاف پاختاکور ازبکستان می‎رود. ابتدا به دیدار نمایندگان عربستان و ازبکستان می‎پردازیم.

با فرض اینکه پرسپولیس هفته گذشته 7 امتیازی شده باشد و الاهلی و پاختاکور هم 6 و 5 امتیازی باشند ایده آل‎ترین نتیجه برای شاگردان برانکو این است که دو تیم مساوی کنند.

در این صورت ازبک‎ها شش امتیازی می‎شوند و قطعا حذف ‎شده‎اند. الاهلی اما هفت امتیازی می‎شود که می‎توان امیدوار بود احتمالات به گونه‎ای پیش برود که پرسپولیس تفاضل گل بهتری داشته باشد تا به عنوان تیم دوم صعود کند اما اگر سرخ‎ها موفق به شکست السد قطر شوند که دیگر نیازی به به توجه به نتیجه دیدار الاهلی و پاختاکور نیست، پرسپولیس 10 امتیازی خواهد شد و بنابر تفاضل گل به عنوان تیم اول یا دوم صعود می‎کند.

این احتمالات شیرین به واقعیت تبدیل می‌شوند یا اینکه سرنوشت تلخی در انتظار سرخ‌های پایتخت در این فصل از لیگ قهرمانان آسیاست؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها