مروری بر دیدار الهلال عربستان و استقلال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ؛

معادلات شبانه صدرنشینی آبی‎های ایران

امشب در ادامه رقابت‎های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم‎های الهلال عربستان و استقلال ایران در ورزشگاه «محمدبن زاید» شهر ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی به مصاف یکدیگر می‎روند؛ دیداری که به دربی بزرگ غرب آسیا مشهور است و تقابل دو قدرت بزرگ فوتبال ایران و عربستان را نشان می‏دهد. تقابل قبلی با نتیجه دو بر یک به سود شاگردان شفر تمام شد. چه نتیجه‎ای در انتظار دیدار برگشت است؟
کد خبر: ۱۲۰۲۲۹۷
معادلات شبانه صدرنشینی آبی‎های ایران

به گزارش جام‎جم آنلاین ، این دیدار برای استقلال اهمیت بسیار زیادی دارد، اهمیتی چند بُعدی که برد در آن آبی‎ها را حتی ممکن است صدرنشین گروه C لیگ قهرمانان آسیا کند. البته شب گذشته پرسپولیس دو بر صفر دیدار خود را به الاهلی عربستان باخت تا این تردید به وجود بیاید که نکند استقلال هم مانند رقیب همشهری خود در دیدار برگشت با نماینده عربستان نتیجه را ببازد و دوباره قعرنشین شود؟

اما با کنار گذاشتن این نگاه بدبینانه فعلا از نقطه نظر خوشبینی به اتفاقات امشب نگاه می‎کنیم؛ شاید شرایط به گونه‎ای پیش برود که حتی شاهد صدرنشینی استقلال هم باشیم. البته این بستگی به نتیجه دیگر دیدار برگزار شده در این گروه هم دارد یعنی تقابل الدحیل قطر با العین امارات.

جدول C، از بالا تا پایین

هم اکنون در گروه C مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا تیم الهلال عربستان یعنی حریف امشب استقلال در صدر قرار دارد. این تیم شش امتیازی است. الهلال در بازی نخست العین امارات را شکست داد و در دومین دیدار خود نیز مقابل الدحیل قطر به پیروزی رسید و صدرنشین مقتدر گروه شد. نماینده متمول عربستان حالا به پشتوانه همان شش امتیاز صدرنشین این گروه است چرا که در سومین مسابقه با نتیجه دو بر یک مغلوب استقلال شد و سه امتیاز از دست داد. آن مسابقه از سویی برای شاگردان وینفرد شفر به معنای بازگشت به آسیا بود چرا که تا پیش از تقابل رفت با الهلال قعرنشین بودند اما به لطف پیروزی در این دیدار نه تنها از قعر کنده شدند که امیدهایشان برای صعود از مرحله گروهی مجددا جوانه زد. البته استقلال در آن دیدار در دقایق پایانی متزلزل نشان داد و ترس از این وجود دارد که معایب رفع نشده باشد.

الهلال امشب با استقلال دیدار دارد، دیداری که هم برای انتقام شکست دور رفت گام به آن می‎گذارد و هم سه امتیاز آن را برای ادامه صدرنشینی می‎خواهد. اما اگر ببازد موقعیتش به عنوان صدرنشین به شدت به خطر خواهد افتاد به خصوص اگر دیدار الدحیل و العین امارات نیز با برتری نماینده امارات به پایان برسد آنگاه این استقلال است که با توجه به برد احتمالی مقابل الهلال با هفت امتیاز صدرنشین می‌شود. اکنون الهلال با شش امتیاز در صدر است، الدحیل و استقلال چهار امتیازی هستند و بر اساس تفاضل گل در جایگاه‎های دوم و سوم قرار گرفته‏اند و العین امارات نیز با دو امتیاز قعرنشین گروه محسوب می‎شود. نماینده امارات هر چند قعرنشین است اما اگر بتواند امشب الدحیل را شکست بدهد دوباره می‎تواند نسبت به صعود از این گروه با توجه به بازی‎های باقی مانده فکر کند.

پیروزی در دیدار امشب مقابل الهلال راه صعود آبی‌ها را هموارتر از قبل می‎کند اما شکست در این دیدار به معنای سقوط دوباره به قعر است؛ اتفاقی که شب گذشته برای پرسپولیس افتاد. به هر حال در دیدار امشب حتی تساوی هم به ضرر تیم آبی‎پوش پایتخت ایران است و دوباره این تیم را در شک و تردیدهای فراوان نسبت به مسئله صعود یا عدم صعود نگه می‎دارد. استقلال هم اکنون در لیگ برتر ایران تیم دوم جدول رده بندی است و 5 امتیاز با پرسپولیس 55 امتیازی فاصله دارد. آبی‌ها خوب می‎دانند نسبت به رقیب دیرینه خود یعنی پرسپولیس شانس کمتری برای قهرمانی با توجه به این فاصله امتیازی دارند. آنها جام حذفی را هم از دست داده‏اند و حالا نمی‎خواهند آسیا را هم از دست بدهند.

به هر حال استقلالی‌ها در سه بازی گذشته‌شان در آسیا یک شکست، یک تساوی و یک برد را کسب کرده‌اند. آبی‌پوشان ابتدا مقابل الدحیل قطر متحمل شکست 3 بر صفر شدند و در ادامه مقابل العین در ورزشگاه آزادی به تساوی یک بر یک رسیدند. آنها در هفته گذشته الهلال را با نتیجه دو بر یک شکست دادند تا با چهار امتیاز فعلاً در رده سوم جدول گروه C قرار بگیرند و در گروه موسوم به «مرگ»، زنده برای صعود باشند.

اما اگر استقلال به الهلال ببازد چه اتفاقی می‎افتد؟ اگر چنین اتفاقی بیفتد آنگاه دیدار الدحیل و العین برای آبی‎هایی که حالا شانس بسیار کمی برای صعود دارند اهمیتی دو چندان پیدا می‎کند. اگر استقلال برای صدرنشینی نیاز به برد مقابل الهلال و شکست الدحیل مقابل العین داشت حالا باید برعکس انتظار داشته باشد به این ترتیب که در صورت شکست مقابل حریف امشب خود باید آرزو کند الدحیل هم العین را ببرد تا دوباره قعرنشینی سهم آبی‎پوشان نشود.

دیدار تیم‎های العین امارات و الدحیل قطر امشب در استادیوم هزابن‎زاید شهر العین امارات برگزار می‎شود. راس ساعت 20:30 شاهد برگزاری این دیدار حساس خواهیم بود. العین امارات معمولا در لیگ قهرمانان آسیا سرمایه‎گذاری قابل توجهی انجام می‎دهد تا یک بار دیگر همانند 15 سال پیش به رویای شیرین قهرمانی در این تورنمنت باشگاهی دست یابد اما امسال بعید به نظر می‎رسد حتی بتواند از مرحله گروهی صعود کند چرا که تا اینجا ضعیف نتیجه گرفته و تا این لحظه دو مساوی و یک باخت دارد و بردی در کارنامه ثبت نکرده است. البته آنها برای امشب نقشه‎های زیادی دارند.

اما در مقابل الدحیل دیگر تیم خطرناک این گروه نیز تمام برنامه‎های پیش روی خود را مبنی بر صدرنشینی در گروه C قرار داده است و دیگر به کمتر از برد رضایت نمی‎دهد.

***

در آستانه دیدار با الهلال محرومیت فرشید باقری به حالت تعلیق در آمده و این بازیکن می‎تواند تیمش را در تقابل دشوار با نماینده عربستان یاری کند. بر اساس آخرین اخبار مصدومیت طارق همام، علی کریمی و وریا غفوری نیز برطرف شده و آنها نیز احتمالا به میدان می‎روند. البته اللهیار صیادمنش و فرشید اسماعیلی همچنان نمی‎توانند برای تیمشان به میدان بروند و غایبان دیدار امشب خواهند بود.

دیدار تیم‎های الهلال عربستان و استقلال ایران در ورزشگاه «محمدبن زاید» شهر ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی برگزار می‎شود. به دلیل تنش‎های سیاسی موجود بین دو کشور ایران و عربستان، باشگاه‎های فوتبال این دو کشور نمی‎توانند از یکدیگر میزبانی کنند بنابراین دیدارهایشان در کشور ثالث برگزار می‎شود.

جدول لیگ قهرمانان آسیا (2019) - گروه C:

الهلال عربستان 6 امتیاز
الدحیل قطر 4 امتیاز
استقلال ایران 4 امتیاز
العین امارات 2 امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها