نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه مدیریت بحران کشور را برای تامین نظر شورای نگهبان بررسی و اصلاح کردند.
کد خبر: ۱۲۰۱۸۹۷
لایحه مدیریت بحران کشور در مجلس اصلاح شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، نمایندگان درجلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی با اصلاح لایحه مدیریت بحران کشور اعاده شده از شورای نگهبان مقرر کردند: جلسات شورای عالی مدیریت بحران به صورت عادی حداقل هر سه ماه یک بار و جلسات فوق العاده آن بر حسب ضرورت به پیشنهاد رییس سازمان مدیریت بحران و تایید وزیر کشور تشکیل شود.

براساس این اصلاحیه، این جلسات با حضور نصف به علاوه یک اعضا رسمیت یافته و تصمیمات آن با اکثریت نسبی آرا اتخاذ خواهد شد.

نمایندگان همچنین تصویب کردند: دبیرخانه شورای عالی مدیریت بحران، مسوول ابلاغ و پیگیری اجرای مصوبات آن است، این مصوبات با تایید رییس جلسه و در غیاتب وی وزیر کشور لازم الاجراست.

با رای امروز نمایندگان؛ ساختار سازمانی مناسب و متناظر برای وظایف سازمان مدیریت بحران در سطوح استانی و شهرستانی زیرنظر استاندار و فرماندار، متناسب با حجم وظایف، گسترده جغرافیایی، شرایط اقلیمی و حساسیت های منطقه ای به پیشنهاد سازمان مدیریت بحران طراحی می شود و بعد از طی مراحل قانونی به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور می رسد.

طبق اصلاحیه نمایندگان، با رعایت ضوابط، شورای عالی معماری و شهرسازی موظف شد نقشه حریم گسل ها را با اولویت کلان شهرها به همراه دستورالعمل های فنی نحوه ساخت و ساز در حریم گسل ها تهیه کند.

کارکنان مشمول این قانون در صورت آسیب یا فوت ناشی از انجام وظایف محموله به عنوان فداکار شناخته شده و مطابق قوانین دستگاه متبوع مورد قدردانی قرار می گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها