سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور:

هموطنان از سفر به شمال و شمال غرب پرهیز کنند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به هم‌وطنان توصیه می‌کنیم از سفرهای غیرضرور به شمال و شمال غرب کشور بپرهیزند.
کد خبر: ۱۲۰۱۸۰۶
هموطنان از سفر به شمال و شمال غرب پرهیز کنند

به گزارش جام جم آنلاین، بهنام سعیدی در گفتگو با فارس اظهار داشت:‌ سامانه بارشی جدیدی از بعدازظهر شنبه وارد کشور شده است و در بعضی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید موقت داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ارتفاعات و نقاط سردسیر نیز بارش برف داشته‌ایم، گفت:‌ استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات شرق سمنان نیز با ورود سامانه بارشی در آماده‌باش قرار گرفتند که بیشترین باران تجمعی را در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی داشته‌ایم که بین ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر بوده است.

وی گفت: در روز دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه نیز باراش باران را در ارتفاعات و نقاط سردسیر کشور خواهیم داشت و بارش برف در استانهای گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی شده است که بیشترین بارش تجمعی بین ۳۵ تا ۴۰ میلیمتر نیز در گیلان و غرب مازندران خواهد بود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در ارتفاعات غربی، بارش برف در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، شمال خوزستان و دامنه البرز، قزوین، تهران و شمال سمنان که بیشترین میزان باران تجمعی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر است پیش‌بینی شده.

وی گفت:‌ در خراسان شمالی، خراسان رضوی، غرب کرمان و شمال هرمزگان هم رگبار و بارش باران پیش‌بینی شده است که بیشترین میزان بارش تجمعی ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه، در شمال غرب و جاده‌های کوهستانی البرز و شرایط جدی مخاطره‌آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک و برف به هموطنان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری به شمال و شمال غرب کشور پرهیز کنند و اگر هم در سفر هستند، از وضع هوای مسیر اطلاع داشته باشند و با انجام رعایت نکات ایمنی، سفر خود را ادامه دهند و با این اقدام می‌توانند در کاهش ریسک مخاطرات احتمالی کمک کنند.

وی گفت:‌ با توجه به بارش‌های بهاری که گاهاً با رگبار همراه است، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر نیز وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها