رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد

کاهش قیمت طلا در بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلای ١٨ عیار در نخستین روز هفته ٤٧٠ هزار تومان بود اما تا پایان هفته با کاهش حدود ٤٠ هزار تومانی همراه شد و به قیمت ٤٣٠ هزار تومان رسید که امیدواریم این کاهش قیمت ادامه دار باشد و ثبات دوباره به بازار بازگردد.
کد خبر: ۱۲۰۱۶۶۸
کاهش قیمت طلا در بازار

به گزارش جام جم آنلاین، «آیت محمدولی» روز جمعه در گفتگو با ایرنا به روند معاملات طلا و سکه در هفته ای که گذشت اشاره کرد و افزود: بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت نسبت به دو هفته نخست سال جاری نوسانات شدیدی را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه این نوسان زمینه ساز سردرگمی سرمایه گذاران در این بازار شد، گفت: از روز چهارشنبه قیمت ها در این بازار در مسیر کاهشی قرار گرفت که امیدواریم با درایت مسئولان اقتصادی و بانک مرکزی این روند ادامه دار باشد و آرامش به بازار بازگردد.

محمدولی با اعلام اینکه به دنبال آن هستیم تا با ایجاد آرامش در بازار زمینه سرمایه گذاری و نیز رونق تولید را فراهم کنیم، اظهار داشت: تنها با ایجاد شرایط خرید و فروش می توان شاهد رونق کسب و کار طلا و سکه و معامله بیشتر از سوی سرمایه گذاران باشیم.

رئیس اتحادیه طلا و سکه تهران میزان حباب موجود در قیمت سکه را بیش از ٥٠٠ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت یک مثقال طلای آب شده (١٧ عیار) در بازار امروز روز پنجشنبه یک میلیون و ٨٥٢ هزار تومان، یک گرم طلای ١٨ عیار ٤٢٩ هزار و ٥٠٠ تومان، سکه طرح جدید چهار میلیون و ٧٥٠ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ٥٥٠ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ٥٥٠ هزار تومان و سکه گرمی ٩٥٠ هزار تومان بود.

محمدولی به دلایل کاهش قیمت ها در بازار اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ ارز و همچنین میزان تقاضا بی تاثیر بر روند قیمت ها نیست، اما قیمت طلا و سکه در بازار بیشتر متاثر از قیمت ارز است.

رئیس اتحادیه طلا و سکه تهران اواخر سال ٩٧ و ٢٠ روز نخست فروردین ماه را بهترین زمان برای خرید طلا دانست و گفت: فعالان بازار در صورت سرمایه گذاری در بازار طلا متضرر نخواهند شد و امیدواریم که سرمایه گذاران از خرید طلای آب شده و خام بپرهیزند و به سمت خرید مصنوعات طلا پیش روند.

وی وضعیت معاملات در بازار هفته آینده را مورد پیش بینی قرار داد و اعلام کرد: با وجود وضعیت کنونی، پیش بینی بازار سخت است اما با توجه به وضعیت بازار در دو روز آخر هفته، احتمال ادامه همین روند در بازار هفته آینده بسیار زیاد است که با چنین اتفاقی رونق به بازار باز خواهد گشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها