مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان از ضربات مهلک سربازان گمنام امام زمان(عج) به عناصر شبکه اخلال در سیستم بانکی و ارزی در استان خبر داد و گفت: ‌از خروج ‌۳۰۰ میلیون یورو ارز دولتی جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۲۰۱۵۵۳
ضربات مهلک سربازان گمنام امام زمان(عج) به عناصر شبکه اخلال در سیستم بانکی

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان با تبریک سالروز ولادت منجی عالم بشریت و هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار داشت: هدف وزارت اطلاعات برقراری آرامش در همه عرصه های اجتماع بوده و این توفیقات به لطف پرودگار، توجهات امام زمان(عج)، ادعیه ذاکیه رهبر معظم انقلاب و برکت دعای خیر مردم بوده است.

وی ادامه داد: جهت‌گیری استراتژیک وزارت اطلاعات در منطقه جنوب شرقی مبتنی بر نگاه متعالی رهبر معظم انقلاب در این نقطه راهبردی و به تعبیر ایشان تنگه احد نظام بوده است.

مدیرکل اطلاعات استان افزود: در این راستا ایجاد وحدت،انسجام بین مذاهب و اقدام، هماهنگی و همدلی بین مسئولان و مردم این استان برای امنیت سازی سرلوحه کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: معتقدیم سیستان و بلوچستان سرچشمه و مخزن بی نظیر فرصت ها و ظرفیت های متنوع است.

مدیر کل اطلاعات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ما مصمم هستیم بستر لازم برای توسعه و شکوفایی اقتصادی استان فراهم شود تصریح کرد: برای بهبود وضعیت توسعه همه جانبه استان از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهیم کرد و با تمام قوا با هرگونه نا امنی در مسیر توسعه منطقه مبارزه خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: بخش مهمی از عدم توسعه مطلوب سیستان و بلوچستان در عملکرد ننگین گروههای تروریستی است که سعی دارند تا چهره این استان را منفی و توام با نا امنی و خشونت نشان دهند.

مدیر کل اطلاعات استان بیان کرد: مقابله با فعالیت های این گروهک ها که تحت تاثیر القائات سرویس های اطلاعاتی و جریانات معاند قرار دارند با شدت بیشتری دنبال می شود.

وی ادامه داد: امروز دشمنان نظام بیشترین هجمه و تبلیغات منفی را برای نا امن نشان دادن منطقه دارند و فعالیت مستقیم و غیر مستقیم سرویس اطلاعاتی در منطقه گویای سطح تهدید است.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک با عنایت خداوند و اقدامات تخصصی به عمل آمده ضربات مهلکی بر بدنه ده‌ها گروهک تروریستی که کارنامه سیاهی دارند وارد شده و مردم شریف اهل سنت و شیعه سیستان و بلوچستان با همکاری و ارائه گزارشات ارزنده در این مسیر همیار ما بوده اند.

وی ادامه داد: تنها در زمینه کشف مواد منفجره در 10 سال اخیر مقادیر زیادی مواد منفجره و ده‌ها جلیقه انفجاری و تعداد فراوانی سلاح و مهمات کشف شده است.

مدیرکل اطلاعات استان بیان کرد: با هدف برقراری امنیت اقتصادی و پیشگیری از فساد اقتصادی وزارت اطلاعات اقدامات پر شماری را به ثبت رسانده است، از جمله در استان، تعدادی از عناصر شبکه اخلال در سیستم بانکی و ارزی کشور که از طریق تشکیل شرکت‌های صوری و اخذ غیر قانونی ارز دوستی به میزان تقریبی 500 میلیون یورو در نظام اقتصادی اخلال ایجاد کرده بودند با هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در نتیجه از خروج بیش از 300 میلیون یورو ارز دولتی جلوگیری و بیش از 350 شرکت صوری شناسایی و از ادامه فعالیت آنها ممانعت به عمل آمد.

وی گفت: همچنین پیگیری رفع تصرف بیش از 500 هکتار از اراضی ملی تصرف شده در سیستان و بلوچستان، برخورد با عوامل فساد اقتصادی در دستگاه‌های مختلف دولتی، برخورد با عوامل و شبکه مالی قاچاق مشروبات الکلی استان و توقیف حدود 14 تن مشروبات الکلی از اقدامات اداره کل اطلاعات در سال گذشته بوده است.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از عرصه های تهاجمی دشمن فعال سازی گسل های قومی و مذهبی در استان بوده افزود: تلاش در راستای گسترش گفتمان تقریب در منطقه، مقابله با اقدامات تفرقه افکنانه و مخل وحدت به وسیله ارتباط با نخبگان، برگزاری همایش ها و نشست ها با سران طوایف، متنفذین، شاخص های قومی و مذهبی، مدیران، نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاهی در سراسر استان برکات ارزشمندی را به همراه داشته است.

وی گفت: همچنین اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان توانسته است با توجیه و آگاه سازی چند هزار نفر از مدیران، نخبگان، دانشجویان، نظامیان، کارکنان دستگاههای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استان در چند سال اخیر گام مهمی در راستای اجرای برنامه های صیانتی و ضد جاسوسی بردارد.

مدیرکل اطلاعات استان ابراز امیدواری کرد که با همراهی تنگاتنگ مردم با دستگاه‌های اطلاعاتی که به تعبیر امام راحل(ره) «اطلاعات 36 میلیونی» و امروز می توانیم بگوییم اطلاعات 80 میلیونی امنیت و آرامش جامعه را تامین می کند.

وی تاکید کرد: امروز بهترین را برای مقابله همه‌جانبه با تحرکات تروریستی مورد حمایت سرویس های اطلاعاتی و رفع مشکلات موجود سیستان و بلوچستان نظیر مسائل سرمایه گذاری، توسعه، اشتغال و محرومیت فعال شدن نقش و سهم آحاد مختلف جامعه از جمله شاخصان، طوایف، مولوی ها و نخبگان است.

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان با شماره 113 پذیرای این همکاری و همراهی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها