کد خبر: ۱۲۰۱۵۰۹
آیا تدریس خصوصی مختص دانش آموزان ضعیف است؟

تدریس خصوصی می تواند هم برای دانش آموزان ضعیف موثر باشد و هم برای دانش آموزان قوی. البته نحوه استفاده و انتخاب معلم خصوصی برای این دو گروه از دانش آموزان باید متفاوت باشد.

اگر این نکات در نظر گرفته نشود، ممکن است نه تنها دریافت کلاس خصوصی اثر مثبت بر وضعیت تحصیلی دانش آموز نگذارد، بلکه باعث افت تحصیلی دانش آموز شود.

در ادامه فواید تدریس خصوصی برای دانش آموزان ضعیف و قوی بررسی می شود و همچنین نکات ضروری که دانشجویان، دانش آموزان و خانواده ها باید در نظر بگیرند، مطرح می شود.

فواید تدریس خصوصی برای دانش آموزان ضعیف

  • علاقمند شدن دانش آموز به درس: بسیاری اوقات علت ضعف یک دانش آموز در یک درس، بی علاقه بودن او به آن درس یا مجموعه دروس است. یک معلم خصوصی حرفه ای می داند چطور در دانش آموز به یک درس علاقه ایجاد کند.
  • نتیجه گیری سریع دانش آموز: بسیار مهم است که دانش آموز به دریافت نمره های پایین عادت نکند. درواقع خانواده ها باید به نمرات دانش آموزان حساس باشند و اگر نمره دانش آموز پایین بود، به سرعت رسیدگی کنند. تجربه نشان داده است وضعیت درسی دانش آموزانی که به نمرات پایین عادت کرده اند، به سختی قابل بهبود است. در صورتی که اگر زودتر اقدام شود، قطعا بهبود راحت تر اتفاق می افتد. همچنین تدریس خصوصی، البته اگر با استاد مناسب باشد، سریعترین روش برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموز است و یک استاد خوب می تواند در تعداد جلسات محدود اثرات قابل توجهی داشته باشد.

نکات انتخاب معلم خصوصی خوب برای دانش آموزان ضعیف

بعضی از معلم های خصوصی برای دانش آموزان ضعیف مناسب هستند و بعضی برای دانش آموزان قوی. این نکته بسیار مهم است.

آن گروه از اساتید که صبر و حوصله بیشتری دارند و با روش های ساده توضیح دادن دروس آشنا هستند، برای دانش آموزان ضعیف مناسب تر هستند. درواقع کار با دانش آموزان ضعیف، نیاز به تجربه بالا در توضیح دادن مفاهیم درسی دارد و استاد لازم است فن بیان بالایی داشته باشد.

فواید تدریس خصوصی برای دانش آموزان قوی

  • شناسایی سریع اشکالات دانش آموز و رفع آنها: دانش آموزان قوی معمولا اشکالات محدودی دارند، یک معلم خصوصی خوب، به سرعت با پرسیدن چند سوال از هر بخش از کتاب درسی، می تواند اشکالات دانش آموز را شناسایی کند و با رفع آنها، باعث رشد نمرات دانش آموز شود.
  • تدریس بالاتر از سطح کتاب: باتوجه به رقابت سنگینی که بین دانش آموزان وجود دارد، دانش آموزان قوی نباید به کتاب اکتفا کنند و باید سعی کنند با رفع اشکالات خود و یادگیری مباحث پیشرفته تر، اگر در دوره های ابتدایی و متوسطه اول هستند، خود را برای قبولی در مدارس برتر آماده کنند و اگر در دوره متوسطه دوم هستند، خود را برای کسب بهترین رتبه ممکن در کنکور آماده کنند.

نکات انتخاب معلم خصوصی خوب برای دانش آموزان قوی

دانش آموزان قوی نیاز به اساتیدی دارند که به مسائل بالاتر از سطح کتاب و آزمون های تیزهوشان و ورودی مدارس برتر مسلط باشند.

چرا که دانش آموزان قوی تقریبا همه مطالب کتاب را بلد هستند و می خواهند خود را به سطح تیزهوشان و مدارس برتر یا رتبه های برتر کنکور برسانند بنابراین دانش آموزان قوی باید بدنبال معلم خصوصی باشند که با مباحث تیزهوشان و بالاتر از سطح کتاب آشنا باشد و بتواند در سریعترین زمان ممکن، این مباحث را به دانش آموز، آموزش دهد.

راه های پیدا کردن معلم خصوصی باتجربه و مناسب

با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه شد، انتخاب درست معلم خصوصی، نکته ای بسیار مهم و تعیین کننده است و اگر به خوبی انجام نشود، نه تنها بی فایده است، بلکه ممکن است اثرات منفی بر دانش آموز بگذارد.

برای پیدا کردن استاد خصوصی، هم می توانید از دوستان و آشنایان خود راهنمایی بخواهید و هم اینکه در سطح شهر، به آموزشگاه ها مراجعه کنید اما با توجه به پیشرفت اینترنت، چند سالی است که وب سایتی توسط فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف ایجاد شده است که شما می توانید با مراجعه به آن، به سادگی هم رزومه اساتید را مشاهده کنید و هم قیمت، ویدیوی نمونه تدریس و نظر شاگردان قبلی استاد را بررسی کنید.

نکته قابل توجه این است که استادبانک، با همه اساتید خود مصاحبه کرده است و مدارک آنها را بررسی کرده است.

درواقع استادبانک در پذیرش اساتید خود به حدی سخت گیر است که از بین هر 100 استاد ثبت نامی، تنها حدود 5 نفر از آنها پذیرش نهایی می شوند و می توانند در این سایت عضو شوند.

با مراجعه به آدرس زیر می توانید وارد سایت استادبانک شوید و یا با شماره زیر تماس بگیرید:

www.ostadbank.com

02154435000

دفتر مرکزی استادبانک در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف واقع شده است و این مجموعه به تازگی به عنوان شرکت دانش بنیان توسط معاونت علمی ریاست جمهوری تایید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها