ایتالیا یک پرواز حامل کمک های بشردوستانه را برای سیل زدگان در ایران ارسال کرد.
کد خبر: ۱۲۰۱۳۸۵
ایتالیا کمک های بشردوستانه به ایران ارسال کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد که کمک های بشردوستانه برای پاسخ به وضعیت اضطراری سیل زدگان در ایران روز سه شنبه با یک فروند هواپیما حامل کمک های اولیه از پایگاه کمک های بشردوستانه ملل متحد (UNHRD) در شهر «بریندیزی» در جنوب ایتالیا، به تهران ارسال شد.

کمک های اولیه ایتالیا شامل 40 تن کمک های اولیه و کیت های بهداشتی است که در قالب مکانیزم محافظت مدنی اتحادیه اروپا و با همکاری سازمان مقابله با بلاهای طبیعی ایتالیا به حلال احمر ایران جهت کمک به مردم سیل دیده ارسال شد.

به گزارش دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران ، آغاز بارش شدید باران از 28 اسفند 97 به جاری شدن سیل در 28 استان از 31 استان کشور منجر شد و تعداد 42 میلیون و 269 هزار و 129 نفر از ساکنان 253 شهرستان را تحت تاثیر قرار داده و سبب خسارت گسترده به امکانات شهری، از جمله مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان ها شده است.

این در حالی است که بسیاری از امکانات بهداشتی در مناطق سیل زده به طور کامل یا نسبی آسیب دیده هم چنین به علت قطع آب در این مناطق، احتمال خطر ناشی از شیوع بیماری های ناشی از آب آلوده، ناقلان و حشرات از جمله مالاریا، وبا و سایر بیماری های واگیر رو به افزایش است.

این گزارش با استناد به آمارهای وزارت بهداشت به وارد آمدن خسارت جدی به زیر ساخت های سلامت در 17 استان به شدت آسیب دیده از سیل، اشاره کرده و می افزاید: تعداد 577 خانه بهداشت، 52 مرکز بهداشت، 201 مرکز جامع سلامت، 70 مرکز خدمات اورژانس، 24 کلینیک و 43 بیمارستان مناطق ذکر شده تحت تاثیر خسارت های ناشی از سیل قرار گرفته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها