خبرگزاری آناتولی ترکیه با انتشار یک داده نما به مقایسه جنگنده اف 35 آمریکایی و سوخو57 روسی پرداخت و جنگنده روسی را از جنگنده آمریکایی برتر دانست.
کد خبر: ۱۲۰۱۰۰۴
مقایسه دو جنگنده اف 35 و سوخو 57 +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، با توجه به داده هایی که خبرگزاری آناتولی در مقایسه این دو جنگنده منتشر کرده، جنگنده روسی در موارد زیر برتر از جنگنده آمریکایی اعلام شده است:

حداکثر سرعت جنگنده روسی سوخو - 57، 2600کیلومتر در ساعت و جنگنده اف-35 آمریکایی 1931 کیلومتر در ساعت و حدکثر زمان پرواز جنگنده روسی 5.8 ساعت در برابر 2.36 ساعت جنگنده آمریکایی است.

همچنین جنگنده روسی در پارامترهای حداکثر بار قابل حمل جنگی (10 تن در برابر 8.16 تن) و حداکثر وزن هنگام بلند شدن (35.480 تن در برابر 31.751 تن) از جنگنده آمریکایی برتر است.



وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر در شبکه خبری ان.تی.وی ترکیه اعلام کرده بود که اگر ایالات متحده آمریکا حاضر به عرضه جنگنده اف-35 به ترکیه نباشد، هواپیمای روسی به عنوان یک جایگزین برای آنها خواهند بود.



مولود چاووش‌اوغلو، افزود: اگر آمریکا با فروش پاتریوت مخالفت کند، می‌توانیم سری دوم سامانه‌های اس-400 و سامانه‌های دفاع هوایی دیگری را نیز بخریم.

اختلاف آنکارا و واشنگتن برای ارسال جنگنده های اف 35 به دلیل برنامه ترکیه برای خرید سامانه های دفاع موشکی اس 400 از روسیه آغاز شده است.



آمریکا و متحدانش در ناتو نگران آن هستند که تداوم تولید بخش هایی از اف35 و وجود این جنگنده در ترکیه و حضور همزمان کارشناسان روسیه برای فعالیت سامانه های اس400 سبب شود روس ها امکان شناسایی این جنگنده ها در رادار اس400 را داشته باشند.



واشنگتن برای منصرف کردن آنکارا از خرید اس400، پیشنهاد فروش سامانه ضدموشک پاتریوت را که مقرون به صرفه تر بود، داد، اما ترکیه ضمن علاقه مندی به خرید این سامانه، حاضر به انصراف از خرید اس400 نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها