جگوار XE هرگز کار آسانی پیش رو نداشته است؛ اما حقیقت این است که شما باید با رقبای کلاس جهانی روبرو شوید و در صورتی که به حد کافی خوب عمل کرده باشید آن‌ها را پشت سر خواهید گذاشت. مرسدس بنز C کلاس، آئودی A4 و ب ام و سری 3 جزو سرسخت‌ترین رقبای XE هستند.
کد خبر: ۱۲۰۰۹۳۴
معرفی جگوار XE فیس لیفت 2019 (+فیلم و تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، خب حالا ما با جگوار XE فیس لیفت روبرو هستیم که علاوه بر تغییرات بصری و زیبایی‌شناسی از پیشرانه‌ها و تریم های ساده‌تری سود برده است.

در نمای ظاهری شاهد نمایی پهن‌تر، کم ارتفاع‌تر و باابهت تر هستیم. چراغ‌های جلو و عقب LED جدید و سپرهای اسپورت تر از جمله شاخصه‌های XE 2019 به حساب می‌آیند. اگرچه ابعاد خودرو اساساً تغییری نداشته اما در نگاه اول می‌توانید محصول به‌روزتر جگوار را خودرویی بزرگ‌تر و گران‌تر بدانید.

اما در داخل کابین به‌روزرسانی‌های چشمگیری رخ داده است. البته فضای زیادی برای ارائه وجود نداشته و صندلی‌های عقب همچنان در مقایسه با رقبای آلمانی تنگ هستند؛ اما در دیگر جنبه‌ها، کابین یک قدم بزرگ رو به جلو برداشته است و برخی ویژگی‌های موفقیت‌آمیز شاسی‌بلند آی پیس در آن دیده می‌شوند.

تمرکز اصلی جگوار روی سیستم اطلاعات سرگرمی تاپ پرو Dou بوده که از آی پیس گرفته شده است. این سیستم از صفحه لمسی 10.2 اینچی برای ناوبری و سیستم‌های ارتباطی برخوردار بوده و یک صفحه‌نمایش کوچک‌تر نیز زیر آن وجود دارد که عملکردهایی همچون سیستم تهویه مطبوع را کنترل می‌کند.

پد شارژ بی‌سیم نیز برای گوشی هوشمند وجود داشته و این غربیلک فرمان نیز برای اولین بار در XE بکار رفته است.

کابین XE فیس لیفت باکیفیت‌تر از قبل به نظر می‌رسد و صندلی‌ها نیز از چرم لوکس‌تری برخوردار است. در کنسول مرکزی نیز عناصر چوبی و پلاستیکی باکیفیت بکار رفته‌اند. در کل باید گفت آن روح اسپورت و لوکسی که قبلاً وجود نداشت هم‌اکنون قابل احساس است.

سه پیشرانه برای XE فیس لیفت وجود دارد که یکی دیزلی و دوتای دیگری هم بنزینی است. سه تریم S، SE و HSE نیز قابل انتخاب است. البته مشخصات مدل R-Dynamic بالاتر از همه‌ی این‌ها قرار می‌گیرد و شامل برخی ریزه‌کاری‌های روی بدنه و کابین بوده اما خب از نظر فنی تغییری وجود ندارد. قیمت این مدل‌ها نیز در مقایسه با نسخه ی پیش از فیس لیفت 1700 پوند کاهش یافته است.

خودرو در جاده اکثراً همانند مدل قبلی احساس می‌شود اما کمی بهتر است. این خودرو شما را ناامید نخواهد کرد. ما نسخه ی P300 R-Dynamic S AWD را تست کردیم که قیمت 41005 پوند داشته و پیشرانه‌ی آن خروجی 296 اسبی و گشتاور 400 نیوتون متری دارد. این خودرو در عرض 5.7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعتش نیز 250 کیلومتر در ساعت است.

از نظر فنی چیز زیادی قابل ذکر نیست اما خب نیازی هم به تغییرات وسیع نبوده است. پرفورمنس پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوی XE قدرتمند بوده و تقریباً تأخیری در توربو وجود ندارد. بله صدای پیشرانه چندان گیرا نیست اما خب نمی‌توان شکایتی هم از آن داشت.

گله‌ای هم از قدرت ترمزها، فرمان پذیری، سواری و هندلینگ و تغییر دنده‌ها نخواهید داشت. فرمان خودرو همچنان نقطه قوت واقعی XE بوده و البته سواری و کنترل بدنه نیز جزو ویژگی‌های خوب این خودرو است.

دیگر ویژگی جدید XE دید دوربین قابل سوئیچ کردن برای آینه دید عقب است که اگرچه به‌صورت سفارشی در دسترس بوده اما دید عقب را بهبود می‌بخشد. این تکنولوژی مستقیماً از رنجروور اووک گرفته شده و خوب کار می‌کند.

شاید بگویید جگوار XE فیس لیفت شده خودرویی است که باید می‌بود. به هر حال این خودرو از کابین جدید عالی و ظاهری با ابهت برخوردار شده و برای رقابت با بهترین‌های آلمانی کاملاً با دست پر وارد میدان شده است. موضوع مهم اینکه XE مجهزتر از قبل بوده و در عین حال قیمتش نیز کاهش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها