رویدادِ «مروری بر فیلم‌های کامران حیدری» در نیویورک برگزار خواهد شد. فیلم‌های «من نگهدار جمالی وسترن می‌سازم»، «دینگومارو»، «علی آقا» و «وا کَس چه؟» از ساخته‌های کامران حیدری از ابتدای ماه آینده‌ میلادی (۱۶فروردین) به مدت یک‌ماه در نیویورک روی پرده خواهند رفت.
کد خبر: ۱۲۰۰۷۴۰
ابراهیم منصفی در نیویورک

به گزارش جام جم آنلاین، فیلم مستند «وا کَس چه؟»، آخرین ساخته‌ این کارگردان که درباره‌ ابراهیم منصفی، شاعر و ترانه‌سرای جنوبی‌ است نیز در اولین نمایش جهانی خود در این رویداد برای تماشاگران نیویورکی به نمایش در خواهد آمد. «استیون اریکسون» منتقد وب‌سایت‌هایی چون سایت «راجر ایبرت» از برگزارکنندگان این رویداد است.

«اریکسون» در مقاله‌ای که درباره‌ آثار کامران حیدری نوشته، فیلم «من نگهدار جمالی، وسترن می‌سازم» را ادامه‌ سنتی در فیلم‌سازی ایران می‌داند که انعکاس‌دهنده‌ فیلم‌هایی با موضوع فیلم‌سازی و کارگردانی است.

مانند فیلم‌هایی همچون کلوزآپ و زیر درختان زیتون عباس کیارستمی. این منتقد تفاوت «من نگهدار جمالی، وسترن می‌سازم» با این فیلم‌ها را در نقش‌آفرینی بسیار کم و مستند باقی ماندنِ اثر کامران حیدری می‌داند.

سینمای اسپکتکل تیاتر، از سالن‌های سینمای مستقل و هنری نیویورک است که مروری بر آثار کامران حیدری در آن برگزار خواهد شد.

این سینما به نمایش فیلم‌های تحسین‌‌شده بین‌المللی می‌پردازد. کامران حیدری، مستندساز و عکاس ساکن شیراز است که آثارش پیش از این نیز حضوری موفق در نمایش‌های جهانی داشته‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها