رئیس دفتر رئیس‌‌جمهور با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با عراق برای احداث ۵ شهرک صنعتی مشترک گفت: یکی از این شهرک‌های صنعتی در کردستان احداث می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۰۶۹۷
شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق در استان کردستان احداث می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان کردستان به‌منظور بررسی طرح‌ها، برنامه‌ها و راهکارهای دولت تدبیر و امید برای پیشرفت و توسعه بیش از پیش این استان برگزار و بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای این استان در جهت رشد و پیشرفت اقتصادی کشور تأکید شد.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌ جمهور در این جلسه با بیان اینکه حادثه سیل فروردین‌ماه 98 باوجود رنج و خسارات به مردم، برکاتی از جمله تأمین آب پشت سدها و رفع مشکلات محیط زیستی به‌همراه داشت، اظهار داشت: در این حادثه شاهد همبستگی و همدلی بین همه نهادها، ارگان‌ها، نیروهای مسلح و مردم بودیم.

وی افزود: باید روند کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان هدفمند باشد و به همین منظور فرماندهی ستاد مدیریت بحران سیل اخیر با وزارت کشور و استانداری‌ها است.

رئیس دفتر رئیس‌ جمهور در ادامه با اشاره به موقعیت ژئوپولیتیک استان کردستان و همجواری با کشور عراق، تصریح کرد: همین امر باعث شده تا بخش دولتی و غیردولتی نگاهی ملی نسبت به توسعه، آبادانی و مسائل این استان داشته باشند.

وی با تذکر اینکه اقتصاد کشور زمانی اصلاح می‌شود که بودجه دولتی برای سرمایه‌گذاری در استان‌ها به صفر و تأمین مالی و سرمایه‌گذاری بانک‌ها و بخش خصوصی به اوج برسد، گفت: فعالیت و ورود جمعی و تیمی بانک‌ها و بخش خصوصی در پروژه‌های کشوری و استانی منجر به تقسیم سود و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود.

واعظی بر ضرورت توجه بیشتر به استان‌های مرزی از جمله کردستان تأکید و خاطرنشان کرد: این استان‌ها آئینه کشور هستند چراکه اکثر مبادلات و مراودات کشورهای همسایه، نه در تهران بلکه در این استان‌ها انجام می‌شود.

وی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران، شریک اول عراق بوده و بالاترین میزان واردات این کشور از ایران است، اظهار کرد: عراق و اقلیم کردستان، فرصتی بسیار عالی برای توسعه صادرات و عبور از تحریم‌های ظالمانه است چراکه درصورت افزایش حجم مبادلات تجاری، مالی و درهم‌تنیدگی اقتصادی، جلوی دخالت‌های بیگانگان در روابط بین کشورها گرفته می‌شود.

رئیس دفتر رئیس‌ جمهور با اعلام اینکه توسعه خط ریلی به سنندج و در مرحله بعدی به مرز ایران و عراق از سیاست‌ها و برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید است، ابراز امیدواری کرد با تأمین سرمایه مورد نیاز، این پروژه عملیاتی شود.

وی با توجه به مزیت‌های بالای کشاورزی، دامپروری، گردشگری و معادن کردستان، تصریح کرد: باید با حمایت بانک‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌دنبال مجریان مناسب دارای اهلیت باشیم.

رئیس دفتر رئیس‌ جمهور با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با عراق برای احداث 5 شهرک صنعتی مشترک، اضافه کرد: یکی از این شهرک‌های صنعتی در کردستان احداث می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها