مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه اعلام کرد؛

کسب رتبه اول از بین ۳۳ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

بیش از 30 میلیون متر مکعب آب در هر بارش، با آبخیزداری و آبخوان داری در چهارمحال و بختیاری ذخیره شد.
کد خبر: ۱۲۰۰۳۶۱
آبخیزداری، مدیریت پایدار سرزمین

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به ساخت دو هزار و 300 بند سنگی ملاتی و 93 سد خاکی، تورکینست (بندهای خاکی کوچک) در این استان، گفت: با این اقدامات علاوه بر کاهش 25 درصدی فرسایش خاک، مهار روان آب ها و تغذیه سفره های زیرزمینی، با کنترل سیلاب ها و سرعت دبی آب، از ورود بیش از 30 میلیون متر مکعب سیلاب به استان های پایین دست جلوگیری شد.

علی محمدی مقدم افزود: از آنجا که 85 درصد از استان را حوزه آبخیز زاینده رود تشکیل می دهد، 85 تا 90 درصد از اقدامات آبخیزداری استان هم در همین حوزه انجام شده است و همین امر در مهار سیلاب ها به استان های پایین دست کاملا مشهود است.

وی گفت: مطالعات آبخیزداری و آبخوان داری برای 500 هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری تکمیل شده و در 250 هزار هکتار، عملیاتی شده است که در صورت تأمین اعتبار سالانه 30 میلیارد تومان، در یک بازه زمانی پنج ساله کامل می شوند.

بارش های بهاری در سه موج بارشی بیش از 870 میلی متر برای چهارمحال و بختیاری نزولات جوی را به همراه داشت که به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان به رغم خسارت 600 میلیارد تومانی به زیرساخت ها، هیچگونه تلفات جانی نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها