معاون فرماندار گمیشان گفت: آبگرفتگی در گمیشان تا دو روز دیگر به طور کامل تخلیه می شود.
کد خبر: ۱۲۰۰۱۵۵
گمیشان تا ۲ روز آینده به طور کامل از سیلاب تخلیه می شود

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، سید علیرضا حسینی معاون فرماندار گمیشان گفت: طی چند روز اخیر با اقداماتی که با تلاش دستگاه های اجرایی و نیروهای سپاه و ارتش صورت گرفت، شاهد فروکش کردن آب های سطحی در مناطقی مانند استقلال جنوبی و بخش شرقی و شمالی بودیم.

وی با بیان اینکه ارتفاع آب به طور محسوس کاهش یافته افزود: هشت پمپ در خیابان استقلال جنوبی با سرعت و قوت و شبانه روزی نسبت به تخلیه کردن آب اقدام می کنند و ارتفاع آب از یک و نیم متر به ۳۰ سانتی متر رسیده است.

حسینی ادامه داد: اکنون این منطقه وارد فاز گندزدایی و پاکسازی محیطی شده و شهرداری با همکاری شبکه بهداشت کار آهک پاشی را شروع خواهد کرد.

وی گفت: مهم ترین تهدید غیر از مسائل بهداشتی، نشست و فروریختگی خانه ها بعد از تخلیه آب است که به شدت اهالی این منطقه مخصوصاً خانه های قدیمی را تهدید می کند.

حسینی بیان کرد: از امروز کار بازدید و بررسی استحکام ساختمان ها توسط بنیاد مسکن، شهرداری و نظام مهندسی شروع می شود تا بتوانیم ساکنان آنها به جای دیگر منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰۰ نفر در مراکز اضطراری گمیش تپه و تعدادی هم در بندرترکمن اسکان اضطراری دارند و آمار نسبت به قبل کاهش یافته است.

حسینی در خصوص آبگرفتگی روستاهای شهرستان گمیشان، گفت: بخش شمالی روستای قرنجیک خواجه خان همچنان در محاصره آب قرار دارد و به دلیل زیر آب رفتن پل راه ارتباطی پنج روستا قطع شده بود که این مشکل امروز با باز کردن راه فرعی برطرف می شود.

وی با بیان اینکه خواجه نفس هم از آب تخلیه شد، تأکید کرد: انتظار داریم که آبگرفتگی ۳۶ درصدی گمیشان امروز به ۱۰ درصد برسد و در دو روز آینده تخلیه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها