پیکر محمد مطیع بازیگر تئاتر و سینما که در ساعات پایانی سال 97 درگذشت در شهر گوتنبرگ به خاک سپرده می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۴۸
محمد مطیع در گوتنبرگ به خاک سپرده می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، محمد مطیع بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در دقایق پایانی سال 97 در شهر گوتنبرگ درگذشت.

پیکر این هنرمند روز پنجشنبه 22 فروردین‌ماه در همان شهر به خاک سپرده می‌شود.

مطیع، دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک، فعالیت نمایشی خود را از دهه 40 در مشهد آغاز کرد و بعد از حضور در دانشکده هنرهای دراماتیک در نمایش‌های بسیاری از جمله «ارثیه ایرونی» به کارگردانی خلیج موحدی‌ دیلمقانی، «آی باکلاه آی بی‌کلاه» به کارگردانی جعفر والی، «سنگ و سرنا» به کارگردانی عباس جوانمرد، «بام‌ها و زیر بام‌ها» به کارگردانی جعفر والی، «مرغ دریایی» به کارگردانی حمید سمندریان، «بازرس» به کارگردانی عزت‌الله انتظامی ایفای نقش کرد که همه این آثار در تماشاخانه سنگلج به صحنه رفت.

وی همچنین در سریال‌هایی چون «هزار دستان»، «سلطان و شبان»، «کوچک جنگلی»، «امیر کبیر»، «تبریز در مه» و فیلم‌هایی از جمله «دایره مینا»، «کلاغ»، «تکیه بر باد»، «گفت هر سه نفرشان»، «آقای هیروگلیف»، «آوار» و «گردبار» نیز ایفای نقش کرده بود.

تماشاخانه سنگلج و خانه تئاتر با مشارکت خانه سینما یادنامه درگذشت محمد مطیع، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون را روز شنبه 31 فروردین برگزار می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها