وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای تهران برنامه و تدابیر جدیدی برای مقابله با موج دوم بارندگی‌ها و مهار سیلاب‌های پیش‌رو برای سدهای پنج گانه تهران آغاز کردند.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۱۱
کم کردن ظرفیت سدهای تهران قبل از موج دوم بارشی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، پس از پشت سر گذاشتن موج اول بارش‌ها در کشور و تهران تدابیر جدیدی برای سدهای پنج گانه تهران و کنترل و مهار سیلاب‌های پیش‌رو آغاز شده است که یکی از این اقدامات خالی کردن بخشی از ظرفیت سدهای تهران است.

در پی تشدید بارندگی‌های اخیر در استان حدود 150 میلیون مترمکعب سیلاب وارد سدهای استان تهران شده که بخش اعظمی از حجم این سیلاب در سدهای لتیان، امیرکبیر، طالقان و ماملو مهار شده است.

سیدحسن رضوی‌نسب مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه با توجه به اطلاع‌رسانی قبلی در استان و شهر تهران سدهای پنجگانه تهران توانسته‌اند در موج اول بارندگی‌ها به خوبی عمل کرده و سیلاب‌های ورودی را کنترل کنند، ادامه داد: همچنین با توجه به ظرفیت تخلیه‌ای که در رودخانه کرج و جاجرود وجود دارد، توانسته‌ایم ضمن مهار سیلاب رخ‌ داده، تغذیه مصنوعی در پایین‌دست این دو سد نیز انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر هم 260 میلیون مترمکعب از ظرفیت مخازن سدهای استان برای موج دوم بارندگی‌ها و مهار سیلاب‌های پیش‌رو خالی نگه داشته شده است.

وی افزود: با توجه به شروع موج دوم بارندگی‌ها از هفته آینده، تیم‌های عملیاتی آب منطقه‌ای و شهرداری تهران در حال لایروبی گسترده و تخریب بناهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌های شمالی و غربی تهران همچون کن و آهار هستند تا در نقاطی که امکان مهار سیلاب از طریق سدها وجود ندارد، مشکل خاصی پیش نیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها