«علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار «کلودیا گوهرت» معاون رییس مجلس آلمان بر اهمیت گسترش روابط ایران و آلمان در حوزه های اقتصادی و سیاسی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۱۲
لاریجانی بر گسترش روابط ایران و آلمان تاکید کرد

به گزارش جام جم آنلاین از خانه ملت، علی لاریجانی امروز- دوشنبه- در حاشیه اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با کلودیا گوهرت معاون رییس مجلس آلمان دیدار و گفت وگو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و آلمان در حوزه های اقتصادی و سیاسی، بر اهمیت گسترش روابط بین دو کشور تاکید کرد.

لاریجانی با اشاره به ضرورت پاکسازی منطقه از تروریسم و گروه های تروریستی عنوان کرد: ایران تمام تلاش خود را برای حذف تروریسم از منطقه انجام می دهد.

وی ادامه داد: در این زمینه ضرورت دارد که تامین مالی تروریسم صورت نگیرد و کشورهایی که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند، نسبت به تامین مالی تروریسم نتوانند اقدامی انجام دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی از اینکه آمریکا در برابر کمک های انسان دوستانه سایر کشورها به مردم سیل زده ایران مشکل ایجاد کرد، ابراز تاسف کرد و یادآور شد: متاسفانه آمریکا جلوی کمک های صلیب سرخ به مردم سیل زده ایران را گرفت و این اقدام از کشوری که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد، تکرار شد.

**ایران نقش مهمی در منطقه دارد

معاون رییس مجلس آلمان نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران به علت حادثه اخیر سیل در کشورمان اظهار داشت: ایران نقش بسیار مهمی در منطقه دارد و با توجه به نفوذ ایران در منطقه ضرورت دارد که ایران در بازسازی مناطقی که تحت حملات تروریستی قرار گرفته از جمله سوریه، نقشی محوری ایفا کند.

یکصد و چهلمین نشست بین المجالس از ششم تا دهم آوریل (17 تا 21 فروردین) به میزبانی قطر برگزار می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به قطر برای شرکت در اجلاس بین المجالس گفت: در این اجلاس که قریب 200 نفر از روسای مجالس و هیات های پارلمانی کشورها شرکت می کنند، شبیه به مجمع عمومی سازمان ملل است که دولت ها در آن حضور می یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها