شانس کدام تیم برای قهرمانی کمتر شد؟

یک جام، 4 +1 مدعی

«فوتبال قابل پیش بینی نیست». این جمله را ده ها بار از زبان گزارشگران فوتبال شنیده‌ایم، جمله ای که این روزها در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران کاملا صدق می‌کند. پرسپولیس قهرمان لیگ به نظر می‌رسد اما از آنجایی که چیزی قابل پیش‌بینی نیست شاید در هفته های آینده اتفاقات جدیدی رقم بخورد، اتفاقاتی که ممکن است پرسپولیس را از صدر دور کند و تراکتورسازی را به آن بچسباند.
کد خبر: ۱۱۹۹۳۲۴
یک جام، 4 +1 مدعی

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ هم اکنون چهار تیم پرسپولیس، تراکتورسازی ، سپاهان و استقلال در کورس قهرمانی قرار دارند. اما بر خلاف پیش‎بینی‎های قبل از نوروز 98 این کورس قهرمانی چندان داغ پیش نرفت. در واقع دو تیم برای دو مدعی دیگر جا خالی دادند و عرصه را برای دو تیم دیگر بهتر کردند.

نخستین مدعی که فعلا هوادارانش را ناامید کرده ، استقلال است. آبی پوشان پایتخت سال نو را با شکست در دربی آغاز کردند، دیداری که پیروزی در آن می‌توانست آسانسوری برای رسیدن به صدر باشد. اما آبی‌ها نه تنها دربی را به رقیب سنتی خود باختند که در ادامه رقابت در کورس قهرمانی مقابل سایپای علی دایی هم بدون گل مساوی کردند. نتایج ناامید کننده آبی‎ها حتی باعث شد تا زمزمه‌های اخراج شفر به گوش برسد، چیزی که هنوز به واقعیت تبدیل نشده است و به نظر نمی‎رسد حداقل تا پایان لیگ قطعیت یابد. هواداران استقلال آرزو دارند تیم محبوبشان به روزهای خوب قبل از عید نوروز برسد و تیم‎ها را یکی پس از دیگری ببرد.

استقلال حالا با 44 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و از صدری که پرسپولیس با 51 امتیاز آن را در اختیار دارد خیلی دور است ضمن اینکه آبی ها با تیم پدیده رده پنجمی فقط یک امتیاز فاصله دارند که در صورت ادامه روند ناامید کننده فعلی حتی ممکن است رتبه چهارم را به شاگردان یحیی گل محمدی بدهند. در این میان پدیده هم یک مدعی پنهان است. آنها فاصله زیادی با سه تیم تراکتورسازی، سپاهان و استقلال ندارند و ممکن است دوباره به روزهای بسیار خوب نیم فصل نخست برگردند.

دومین تیمی که به عنوان مدعی قهرمانی گام سستی بعد از نوروز داشت سپاهان است. کسب عنوان قهرمانی با سپاهان در لیگ برتر رویای بعدی امیر قلعه نویی است، این تیم روز 11 فروردین با تیم نفت مسجد سلیمان بازی کرد و با یک گل برد اما روز گذشته مقابل نساجی مازندران تن به تساوی بدون گل داد تا در بدترین موقع دو امتیاز حساس از دست بدهد و فعلا قافیه را به رقیب تبریزی باخته باشد. سپاهان البته شرایط بدی ندارد. آنها 47 امتیازی هستند و امید دارند طی هفته‎های آینده فاصله دو امتیازی با تراکتورسازی و البته فاصله چهار امتیازی با پرسپولیس را جبران کنند.

مدعی بعدی تراکتورسازی است، تیمی که روز گذشته با پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان به دو قدمی پرسپولیس در صدر رسید، باید توجه داشت که این دو تیم در ادامه لیگ با یکدیگر مصاف بسیار حساسی دارند که به فینال شباهت دارد.

تراکتورسازی سال 98 را بسیار خوب آغاز کرد. آنها ابتدا استقلال خوزستان را با نتیجه سه بر صفر بردند و روز گذشته هم با یک گل صنعت نفت آبادان را مغلوب کردند. تراکتورسازی هفته آینده مقابل یکی دیگر از فانوس به دستان یعنی سپیدرود به میدان می رود این در حالی است که سپاهان و استقلال به عنوان دو مدعی مصاف بسیار حساس و سنگینی با یکدیگر دارند و پرسپولیس هم در یک بازی دشوار باید به مصاف سایپا برود.

شاگردان برانکو که حالا رویای سومین قهرمانی پی در پی را دارند تا برای همیشه در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان رکوردزن ثبت شوند سال 98 را بسیار خوب آغاز کردند، برد بسیار شیرین در دربی 89 که روز دهم فروردین ماه برگزار شد این نوید را به هواداران داد که سومین قهرمانی هم در راه است به شرط اینکه این تیم در مسیر دشوار پیش رو سربلند باشد.

سرخ‎ها در دومین بازی لیگ برتری سال 98 نیز مقابل پیکان قرار گرفتند. این دیدار با نتیجه دو بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید تا یکه تازی سرخ‌ها در صدر جدول ادامه داشته باشد. البته پرسپولیس هنوز حاشیه امنیت ندارد. آنها دو امتیاز با دو تیم دوم جدول فاصله دارند که این باعث می‎شود کارشان برای ادامه راه دشوار باشد ، به خصوص اینکه پس از مصاف با سایپا در هفته های بعد از آن باید به ترتیب به مصاف ذوب آهن و تراکتورسازی بروند.

مدعی پنجم؟

اکنون لیگ چهار مدعی دارد اما اینکه پدیده بتواند هفته های آینده به کورس قهرمانی به طور کامل بپیوندد یا خیر بستگی به اتفاقات هفته های آینده دارد. اتفاق تلخ برای یکی از مدعیان هم می تواند در راه باشد، یعنی استقلال. در صورت ادامه روند فعلی این بیم برای هواداران وجود دارد که تیمشان به رده پنجم سقوط کند و نتواند از دیدارهای آسان تری که نسبت به پرسپولیس در پیش دارد استفاده کند. این اتفاق ممکن است برای سپاهان هم بیفتد به خصوص اینکه انگیزه تیم های میانه جدولی را هم نباید دست کم گرفت، تیم هایی که می خواهند با کسب نتیجه در برابر مدعیان قهرمانی ، خاطره شیرینی از این فصل برای خود ثبت کنند.

با شرایط موجود در جدول فعلا پرسپولیس بهترین موقعیت را دارد، تراکتورسازی نیز بیشتر از سپاهان و استقلال از شانس برای رسیدن به صدر برخوردار است و سپاهان و استقلال نیز باید تلاش بیشتری بکنند. البته نباید هفته های پیش روی لیگ برتر را از یاد برد، هفته هایی که تقابل پرسپولیس و تراکتورسازی در آن اوج حساسیت تلقی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها