آمریکا، فرانسه و انگلیس با تکرار ادعای احتمال حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه، بار دیگر دمشق را تهدید به «پاسخی محکم» کردند.
کد خبر: ۱۱۹۹۲۹۵
آمریکا، فرانسه و انگلیس بار دیگر دمشق را تهدید کردند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، وزرای خارجه سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس با صدور یک بیانیه مشترک مدعی شدند: تاریخ استفاده مداوم نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه ملتش را نمی‌توان انکار کرد و آمریکا، فرانسه و انگلیس به هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی پاسخ می‌دهند.

در بیانیه مذکور همچنین ادعا شده است که نظام سوریه پس از حمله شیمیایی به «المعضمیه» و «خان شیخون» در ادلب، به شهر دوما نیز حمله شیمیایی انجام داده است. این در حالی است که نظام سوریه بارها این ادعاهای بی‌پایه و اساس را رد کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: کشورهای مسئول با تجهیز سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، متعهد به ممنوعیت استفاده از تسلیحات شیمیایی و چشم پوشی نکردن نسبت به کسانی هستند که از اینگونه سلاح‌ها استفاده می‌کنند و یا می‌خواهند از آن استفاده کنند.

این سه کشور عنوان کرده‌اند: تنها یک توافق سیاسی مبتنی بر گفت‌وگو می‌تواند درگیری در سوریه را متوقف کند. نظام اسد نباید استفاده از سلاح‌های شیمیایی را در سوریه تکرار کند و نباید تردیدی درباره اقدامات سریع ما در صورت استفاده از سلاح شیمیایی وجود داشته باشد.

آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان پیشتر نیز نظام سوریه را تهدید به پاسخ جدی کرده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها