یک رسانه آمریکایی می‌گوید واشنگتن احتمالا تا روز دوشنبه، اقدام خصمانه‌ای را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اتخاذ خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۹۹۲۸۱
احتمال اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از عزم دولت دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا برای وارد کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست موسوم به «گروه‌های تروریستی خارجی» در راستای اعمال فشار حداکثری بر این کشور خبر داد.

چنانچه این خبر صحت داشته باشد، برای نخستین بار خواهد بود که آمریکا چنین برچسبی را به یکی از شاخه‌های نظامی یک دولت خارجی می‌زند.

ادعا می‌شود که نهایتاً تا روز دوشنبه هفته جاری، آمریکا تصمیم خود در این خصوص را رسماً اعلام خواهد کرد.

گفتنی است در حالی که جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از حامیان این اقدام معرفی می‌شوند، اعضای بلندپایه پنتاگون از بابت تهدیدی که علیه نیروهای آمریکایی در سطح منطقه موجب خواهد شد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

حتی کارشناسان نیز در خصوص اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تردیدهایی دارند و از ناکارآمدی آن بر اعمال تأثیر مورد نظر بر اقتصاد ایران سخن می‌گویند.

گفته می‌شود که هدف دولت آمریکا از تروریستی اعلام کردن سپاه، منصرف کردن شرکت‌های بین‌المللی از تجارت با بخش‌های کلیدی اقتصاد ایران است.

اما برخی بر این باورند که واشنگتن نه‌تنها به هدف مطلوب خود نخواهد رسید؛ بلکه با این اقدام، به منتقدین واشنگتن الگویی برای اطلاق برچسب‌های مشابه به عناصر مختلف نیروهای مسلح آمریکا ارائه می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها