تکاوران کلاه سبز تیپ عملیات ویژه و نیروی مخصوص نیروی زمینی ارتش در شهر معمولان و روستای چم‌مهر مستقر شدند.
کد خبر: ۱۱۹۹۲۳۷
استقرار کلاه سبزهای ارتش در شهر معمولان

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی ارتش، تکاوران کلاه سبز تیپ عملیات ویژه و نیروی مخصوص نیروی زمینی ارتش با بهره‌گیری از تجهیزات شناوری اعم از انواع قایق و نفربرهای آبی و خاکی برای امدادرسانی و ترابری مردم و اقلام مورد نیاز از طریق رودخانه و مسیرهای صعب العبور در شهر معمولان و روستای چم‌مهر مستقر شدند.

این تیپ همچنین با تلاش تکاوران و کارکنان خود کمپ‌های مختلفی برای اسکان موقت مردم سیل زده معمولان و چم‌مهر تشکیل دادند.

بر اساس این گزارش، همچنین دو گردان از تیپ 284 نیروی زمینی ارتش برای لایروبی و خارج کردن گِل از منازل مردم سیل زده در مناطق سراب دوره و چگنی مستقر شدند.

250 نفر نیروی کمکی و امدادی به همراه تجهیزات لجستیکی، ترابری، امداد و نجات، امکانات بیمارستانی، تانکرهای آب و ژنراتورهای برق و سایر نیازمندی‌های لازم از گروه‌های 44 و 55 توپخانه و بیمارستان 577 اصفهان به مناطق سیل زده استان لرستان اعزام شدند.

هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز همچنان از لحظات ابتدایی سیل، با پرواز انواع بالگردهای 206، 214 و شینوک، ضمن جابجایی مصدومان و خانواده‌های گرفتار در مناطق صعب العبور، اقلام پشتیبانی مورد نیاز مردم سیل زده را ترابری و تامین می کند.

گفتنی است، در پی دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم افزایش تجهیزات مهندسی برای تسریع در لایروبی شهر پلدختر و بازگشایی راه‌ها، تجهیزات متعددی شامل تعدادی بولدوزر، کمپرسی، ماشین‌های سنگین و پل‌های شناور از گروه 411 مهندسی بروجرد راهی پلدختر و سایر مناطق سیل زده شد.

بر پایه این گزارش، امدادرسانی شبانه روزی کارکنان نیروی زمینی ارتش شامل خدمات درمانی، طبخ غذای گرم و توزیع در بین مردم سیل زده به صورت مستمر ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها