مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان ضمن اشاره به وضعیت مدارس در مناطق سیل‌زده این استان، از تاخیر یک هفته‌ای در بازگشایی مدارس پل دختر و معمولان و سایر نقاط سیل زده‌ای که مدارس آنها تخریب شده‌اند، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۸۳
سیل لرستان 55 مدرسه را تخریب کرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، رضا زینی‌وند با بیان اینکه مدارس نیز مانند همه خانه‌های مردم و تأسیسات شهری و روستایی آسیب دیده‌اند، گفت: به ویژه در شهرهایی مثل پلدختر، معمولان و روستاها منطقه، تقریباً مدارس نیز در برخی از روستاها و برخی نقاط شهر کاملاً تخریب شدند.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق تا دو طبقه خانه‌های مردم زیر سیلاب مدفون شده‌اند، افزود: در این شهرها مدارسِ نقاط امن، تنها جایی بودند که می‌توانستیم مردم را در آنها اسکان دهیم. به همین دلیل مدارسی که باقی مانده‌اند محل اسکان مردم سیل‌زده هستند. مدارسی هم که تخریب شدند نیاز به بازسازی و مرمت دارند و باید لایروبی شوند. این اقدامات نیازمند زمان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به اینکه این اقدامات را از زمان پایان سیل شروع کردیم، توضیح داد: آقای بطحائی نماینده ویژه‌ای را به منطقه فرستاده‌اند و دستورات ویژه‌ای نیز صادر کرده‌اند و امیدورایم مدارس مناطقی که مشکل ندارند از روز 17فروردین بازگشایی شوند، اما در شهرستان‌هایی مثل پلدختر و بخش معمولان و نقاطی از درود و سپیددشت مدارس به طور کامل تخریب شدند.

زینی‌وند با بیان اینکه برآورد اولیه ما این است که حدود ۵۵ مدرسه با ۱۴۰ کلاس به طور کامل تخریب شده‌اند، گفت: به عنوان جایگزین موقت مدارس تخریب شده باید کانکس بزنیم یا به شکل‌های دیگر زمینه حضور دانش آموزان را فراهم کنیم. این کار قطعاً به یک هفته تا 10 روز زمان نیاز دارد تا تصمیمات بعدی با هماهنگی آموزش و پرورش گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید مطمئن شویم که مدارس گرفتار سیل ضرر و آسیب جانی آتی برای دانش آموزان ندارند تا به آنها اجازه حضور دهیم، اظهار کرد: چراکه ممکن است دیوارها سست شده باشد و جان دانش آموزان را تهدید کنند. به همین دلیل استان را به شش قطب تقسیم کردیم و برای هر قطب مسؤولی تعیین کردیم که مدرسه به مدرسه وضعیت آنها را چک کنند و تا فردا گزارش نهایی را ارائه خواهیم داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه مدارسی که مشکلی ندارند روز 17 فروردین ماه بازگشایی می‌شوند، تصریح کرد: این درحالیست که شرایط در معمولان و پلدختر کاملاً بحرانی است و هنوز به آرامش نرسیده است. قطعاً خانه و مدرسه‌ای که تا سقف آن گل و لای آمده، امکان بازگشایی تا روز شنبه را ندارد. به همین دلیل هماهنگی شده که تا مدارس این مناطق با یک هفته تأخیر بازگشایی شوند. همچنین درخواست کانکس به تعداد کلاس‌هایی که تخریب شده‌اند، داده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها