رئیس جمهور آمریکا در دیدار با دبیرکل ناتو ضمن درخواست افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو این سازمان، جنگ افغانستان را «مضحک» خواند.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۵۸
ترامپ جنگ افغانستان را «مضحک» خواند

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواستار افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو این سازمان شد.

به گزارش «بلومبرگ»، ترامپ در این نشست تاکید کرد: غرب در افغانستان «گام‌های بلندی برداشته» اما با این حال این جنگ «تاسف‌انگیز» و «مضحک» است.

گزارش‌هایی وجود دارد که واشنگتن در پی کاهش و یا خروج نیروهای نظامی خود در افغانستان است اما این گزارش‌ها تاکنون بطور رسمی تایید نشده است.

رئیس جمهور آمریکا پس از شکست استراتژی جنگی خود برای افغانستان که موفق به مهار پیشروی طالبان و کاهش مناطق تحت نفوذ و کنترل این گروه نشد اکنون بطور مستقیم وارد مذاکره با طالبان شده اما گفت‌وگوها تاکنون دستاورد محسوسی را در پی نداشته است.

استولتنبرگ پیش از این نیز گفته بود که وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو در نشست خود در واشنگتن درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو می‌کنند.

وی افزود که سران ناتو تاکنون هیچ تصمیمی درباره نقش آینده خود در افغانستان نگرفته‌اند زیرا این موضوع به نتیجه روند صلح و مذاکرات با طالبان بستگی دارد.

دبیرکل ناتو به مناسبت هفتادمین سالروز انعقاد پیمان واشنگتن که به ایجاد این سازمان منجر شد به آمریکا سفر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها