معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جزئیات امدادرسانی در استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و ایلام را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۴۱
امداد رسانی به بیش از 58 هزار سیل‌زده / اسکان اضطراری بیش از 15هزار تن

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، شاهین فتحی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سیل استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و ایلام از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فردین ماه گفت: در ۱۰ شهرستان، ۹۸ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از ۵۸ هزار نفر امدادرسانی شده و قریب به ۱۵۸۴۷ نفر اسکان اضطراری و بیش از ۵۶ هزار بسته غذایی بین آسیب دیگان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه باتوجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات استفاده از ۶ فروند بالگرد امدادی جهت ایجاد راه دسترسی هوایی برای انتقال بیش از ۲۸۸ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۲۱۸ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت، سپاه و ارتش بوده است، افزود: همچنین با ایجاد اردوگاه‌هایی در مناطق مختلف شهرستان آق قلا و گرگان، بخش عمده‌ای از آسیب دیدگان در این اماکن اسکان اضطراری داده شده و جهت تغذیه نیز با هماهنگی خیرین غذای گرم توزیع می‌شود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۲۴۰ نفر نجاتگر در قالب ۵۰ تیم عملیاتی در حال فعالیت و امدادرسانی هستند، اظهار کرد: ۶۰ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس و با همکاری سازمان‌های دیگر و مردم محلی روزانه ۳۳ فروند قایق در حال توزیع اقلام غذایی و امدادی بین آسیب دیدگان هستند.

اسکان اضطراری ۴۲۹ نفر در استان مازندران

فتحی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان مازندران از ۲۵ اسفند تا ۶ فروردین سال جاری اظهار کرد: تغییرات شرایط جوی در ۱۲ شهرستان استان مازندران باعث شد تا در ۸۸ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از ۱۳ هزار نفر امدادرسانی شده و تعداد ۴۲۹ نفر اسکان اضطراری و ۴۴۵ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و ۸۸۰ منزل از آب تخلیه شوند که در این استان نیز تعداد ۴۸۲ نفر در قالب ۱۱۷ تیم امدادی با ۱۸ فروند قایق (امدادی و محلی) فعالیت داشته و اقلام ذیل را بین آسیب دیدگان توزیع نمودند و در ۶ فرودین عملیات در استان مازندران به اتمام رسید.

ایجاد ۳۴ اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و سالن‌های ورزشی در خوزستان

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان خوزستان از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین سال جاری نیز توضیح داد: در ۱۸ شهرستان استان خوزستان ۱۱۹ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محور کوهستانی به تعداد ۳۰۸۳۷ نفر امدادرسانی شده و ۱۵۵۹۳ نفر اسکان اضطراری داده و تعداد ۳۷۶ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند و ۳۴ اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و سالن‌های ورزشی شهرهای دزفول، اهواز، شوش، شوشتر، شادگان، باوی و سوسنگرد ایجاد شده است و تعداد تیم‌های عملیاتی فعال ۱۷۵ تیم در قالب ۸۵۰ نفر است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان لرستان از ۴ تا ۱۳ فروردین افزود: در استان لرستان نیز در ۱۰ شهرستان به تعداد ۱۶۴۲۵ نفر امدادرسانی شده و ۱۱۱۸۰ نفر اسکان اضطراری داده و ۳۸۵ واحد مسکونی در مناطق ازنا، پل‌دختر، الشتر، کوهدشت، نورآباد، الیگودرز، خرم آباد، دورود و بروجرد از آب تخلیه شده است. همچنین ۶ فروند بالگرد امدادی در منطقه مستقر شده اند.

فتحی با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی از استان‌های معین اصفهان، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی و ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های نورآباد، الیگودرز، پلدختر و دورود گفت: تیم‌های عملیاتی فعال در منطقه ۱۶۸ تیم در قالب ۷۵۸ نفر هستند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در استان ایلام از ۴ تا ۱۳ فروردین سال جاری نیز توضیح داد: در استان ایلام نیز در ۱۱ شهرستان به تعداد ۵۴۲۲ نفر امدادرسانی شده و ۲۹۲۵ نفر اسکان اضطراری داده و ۱۰۳ واحد مسکونی در ایلام، آبدانان، ایوان غرب، سیروان، دهلران، ملکشاهی، چرداول، دره شهر، ماژین، بدره و مهران از آب تخلیه شده است.

فتحی با اشاره به استقرار و فعالیت ۲ فروند بالگرد امدادی در منطقه نیز اظهار کرد: ۸ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های ملکشاهی، دره شهر، ماژین و مهران ایجاد شده و ۳۲ تیم در قالب ۱۵۰ نفر در منطقه فعال شده‌اند و امدادرسانی در گلستان، خوزستان، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها