رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران اعلام کرد:

نصب سامانه هشدار سریع سیل در رودخانه شمالی تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران اعلام کرد: پروژه سامانه هشدار سریع تهران به نیمه رسیده و اولین رودخانه پایتخت در نیمه نخست سال به این سامانه مجهز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۹۰۹۳
نصب سامانه هشدار سریع سیل در رودخانه شمالی تهران

به گزارش جام جم آنلاین، احمد صادقی در گفتگو با مهر با اشاره به وضعیت تهران در روز طبیعت گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی آسمان تهران امروز کمی ابری است و ما شاهد بارش پراکنده و وزش باد هستیم بنابراین امروز پایتخت ثبات نسبی دارد و شاهد بارش‌های شدید چند روز گذشته نخواهیم بود.

وی ادامه داد: در دو روز گذشته حجم زیادی از بارندگی را شاهد بودیم اما کمترین آبگرفتگی را در سطح شهر شاهد بودیم. یکی از نقاط آب گرفته‌ای که شب گذشته دچار آبگرفتگی شده بود خیابان سازمان آب و آریافر (جلال آل احمد) بود که با تلاش نیروهای آتش نشانی در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

صادقی تاکید کرد: با وجود شدت بارش در روز گذشته در سطح شهر تهران مشکل حادی را شاهد نبودیم اما در اطرف شهر تهران بر اساس مدیریت بحران استانداری وضعیت مناسب نبود به ویژه در اطراف شهر آفتاب و بخش‌های جنوب و جنوب غربی پایتخت که برخی از روستاها دچار آبگرفتگی شدید شده بودند که در حال حاضر این مشکلات کمتر شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در پاسخ به این پرسش که اعلام شده بعد از بارندگی‌های طولانی یکی از مخاطرات جانبی علاوه بر سیلاب نشست‌های موضعی و ریزش زمین به ویژه در زمین مرکزی و جنوبی شهر است، گفت: مدیریت بحران شهر تهران این موضوع را در دستور کار قرار داده بود و فرونشست و رانش زمین در مناطق ۲۲ گانه یکی از موضوعاتی بود که به دقت مورد رصد قرار گرفته بود.

صادقی ادامه داد: در اواخر شب گذشته تنها در منطقه مولوی فرونشستی ایجاد شده بود که این مشکل برطرف شد.

وی در خصوص گودال عمیق منطقه ۱۸ و خطرات احتمالی به دلیل بارندگی‌های چند روز اخیر در این محدوده اظهار داشت: پلی که شکست پل کن نبود بلکه پلی قدیمی در منطقه چهاردانگه بود و خطری برای پایتخت نداشت، گودال‌های منطقه ۱۸ از دغدغه‌های چند ساله مدیریت شهری است که سرانجام موفق شدیم از ادامه فعالیت در این منطقه جلوگیری کنیم. در طی مدت بارندگی نیز مسیر رودخانه کن کنترل شده بود دیواره این کنترل مقاوم سازی و پایدار شده بود مسیر رودخانه لایروبی و موانعی برای عدم خروج آب ایجاد شده بود و خوشبختانه شب گذشته به طور ویژه این منطقه مورد رصد قرار گرفت که خوشبختانه شاهد مشکلی نبودیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران تاکید کرد: فرونشست و نشست‌های موضعی ناشی از بارندگی منطقه‌ای از تهران را تهدید نمی‌کند و تنها مشکل فرونشست مولوی بود که برطرف شده است.

صادقی به شهروندان تهرانی توصیه کرد با توجه به اینکه بارندگی شدیدی را شاهد نخواهیم بود اما همچنان به ارتفاعات نروند و در مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند.

وی اضافه کرد: به دلیل بارندگی‌های شب گذشته مسیر کن-سولقان و فشم به دلیل ریزش کوه مسدود است و تنها ترددهای محلی انجام می‌شود.

صادقی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص آخرین وضعیت سامانه هشدار سریع سیل نیز توضیح داد: این پروژه در نیمه راه است و پروژه مشترکی است که با سازمان هواشناسی در حال انجام این پروژه مشترک هستیم. تجهیزات لازم خریداری شده و مدل سازی روی یکی از رودخانه‌های شمال شهر تهران انجام شده است. بر اساس زمان قرارداد این سامانه بر روی این رودخانه در شش ماهه اول سال ۹۸ راه اندازی خواهد شد و امیدواریم با حمایت دولت و شورای شهر تهران و سایر رودخانه‌های پایتخت نیز مجهز به سامانه هشدار سریع سیل شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها