یک شبکه آمریکایی درباره نگرش مردم یمن در خصوص حمایت واشنگتن از ائتلاف ریاض نوشت که یمنی‌ها، ریاض را گاو شیرده ترامپ می‌دانند.
کد خبر: ۱۱۹۹۰۰۴
سی‌ان‌ان: یمنی ها ریاض را گاو شیرده ترامپ می‌دانند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، پایگاه اینترنتی شبکه «سی ان ان» در گزارشی به نفرت مردم یمن از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و حمایت وی از ائتلاف ریاض علیه مردم یمن اشاره کرد.

در این گزارش به یک نقاشی اشاره شده که روی دیواری در شهر «الحدیده» واقع در شمال یمن به چشم می‌خورد و نشانگر نگرش مردم شمال یمن درباره نقش آمریکا در جنگی است که سال‌هاست اساس کشورشان را از هم پاشیده است.

این نقاشی، عربستان را به صورت یک گاو به تصویر کشیده است و ترامپ را در حال دوشیدن شیر دلارنشان این گاو به نمایش درآورده است و به نوعی ریاض را گاو شیرده رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد.

بنا به گزارش نویسنده «سی ان ان»،‌ آمریکا، بزرگترین تأمین کننده سلاح عربستان سعودی است. جت‌ها و بمب‌هایی که آنها عربستان در حمله به یمن به کار می‌گیرد و همچنین تانک‌ها، قطعات توپخانه‌ای و خودروهایی که عربستان سعودی و امارات متحده عربی، استفاده می‌کنند، اغلب ساخت آمریکا است.

سی ان ان گزارش کرد که به اعتقاد انصارالله، ائتلاف تحت رهبری ریاض در حومه‌های الحدیده، بدون کمک‌های آمریکا قادر به تهدید این شهر بندری نیست.

این گزارش سپس با اشاره به این موارد به حس نفرت مردم یمن از ارتباط میان آمریکا و ریاض اشاره کرد و نوشت که در تظاهراتی که به مناسبت چهارمین سالگرد جنگ یمن برگزار شد، تظاهرات‌کنندگان شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سرمی‌دادند.

در بخشی از این گزارش آمده که صدها نفر از معترضان یمنی در چهارمین سالگرد جنگ یمن در الحدیده گردهم جمع شدند و تظاهرات برپا کردند.

«علی خماش» یکی از معلمان یمن درمصاحبه با سی‌ان‌ان درباره نقش آمریکا در جنگ کشورش گفت:‌ «مردم ما و کودکان ما به ما می‌گویند که آمریکا ما را می‌کشد. هر روز، ما را می‌کشد، ما را در مدرسه‌ می‌کشد. ما را در عروسی می‌کشد. ما را در پارک می‌کشد، ما را در باغ می‌کشد، ما را در خیابان می‌کشد. همه معتقدند که ایالات متحده آمریکا ما را می‌کشد».

«عبدالمنتصر» استاد ادبیات انگلیسی یمن بر این باور است که آمریکا به دلایل مالی از عربستان سعودی حمایت می‌کند و درباره پیام نقاشی دیواری گاو شیرده و ترامپ توضیح می‌دهد که رهبران آمریکا «به فکر منافع خود هستند. عربستان سعودی و کشورهای خلیج [فارس]، ثروتمند هستند و بنابراین آمریکا و همچنین ترامپ می‌خواهند آنها را بدوشند».

بر اساس این گزارش، یمن در بهترین دوران‌ها نیز جزء فقیرترین کشورها بوده است و هم‌اکنون سازمان جهانی برنامه غذا می‌گوید که ۱۰ میلیون یمنی «یک قدم تا قحطی فاصله دارند».

گزارش سی‌ان‌ان در حالی منتشر شده است که کمتر از یک ماه پیش، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری در واکنش به قطعنامه سنای این کشور برای دست کشیدن از حمایت از ائتلاف سعودی در جنگ یمن تاکید کرد که واشنگتن همچنان از این ائتلاف در یمن حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه مدعی شد، عربستان سعودی مبالغ زیادی کمک انسانی به یمن اعطا کرده، این در حالی است که هزینه ایران برای کمک انسانی به یمن صفر دلار بوده است.

وزیر خارجه آمریکا در توجیه حمایت‌های کشورش از جنایات سعودی‌ها در یمن مدعی شد: «اگر واقعا نگران مردم یمن هستید باید از ائتلاف سعودی، که تلاش می‌کند این کشور را از دست نشاندگی جمهوری اسلامی ایران نجات دهد، حمایت کنید».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها