برخی‌دانه‌ها به دلیل داشتن مواد مغذی بهترین گزینه برای اضافه کردن به رژیم غذایی هستند. در این میان دانه کدوتنبل دارای خواصی است که مشکل بی‌خوابی را حل می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۱۴

حل مشکل بی‌خوابی با مصرف دانه کدوتنبل

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «کوچک و پرفایده» بهترین توصیف برای دانه‌های مغذی است. با اضافه کردن این دانه‌ها به اسموتی و سالاد خود یک رژیم غذایی سالم و تقویت‌کننده داشته باشید.

در اینجا با چند مورد از مزایای این دانه‌های مغذی آشنا خواهید شد.

دانه کتان

این دانه می‌تواند مواد مغذی از جمله فیبر، پروتئین و اسیدهای چرب امگا3 را فراهم کند. همچنین دانه‌ کتان منبع خوبی از لیگنان‌ها است. لیگنان‌ها مواد شیمیایی گیاهی و دارای توانایی در کاهش رشد تومورها و جلوگیری از سرطان هستند.

دانه چیا

دانه چیا به دلیل داشتن تمام اسیدآمینه‌های ضروری، منبع کاملی از پروتئین است. همچنین به شما کمک می‌کند تا به مدت طولانی احساس سیری داشته باشید.

دانه کدوتنبل

شما می‌تواند این دانه‌ها را به دوز مناسبی از منیزیم تبدیل کنید. دانه‌ کدو تنبل منبع مفیدی برای دیابتی‌ها است.

از آنجایی که این دانه‌ حاوی آنتی‌اکسیدان، زینک، اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 بوده برای قلب و کبد مفید است.

یکی دیگر از مزایای این دانه درمان مشکل بی‌خوابی است و محققان توصیه می‌کنند که مصرف کدوتنبل می‌تواند به کاهش مشکلات خواب کمک کند.

شاه‌دانه

شاه‌دانه بسیار بیشتر از دانه‌های چیا و کتان حاوی پروتئین است. همچنین این دانه‌ها دارای اسید گاما-لینولنیک بوده و با تقویت سلامت هورمونی مرتبط هستند.

دانه کنجد

مطالعات نشان داده دانه کنجد که شما بیشتر بر روی نان‌ها و شیرینی‌ها مشاهده کردید، می‌تواند سطوح آنتی‌اکسیدان خون و ویتامین E را افزایش دهد.

همچنین این دانه حاوی آهن، زینک، مس و ویتامین‌ها است. محققان اعلام کردند که مصرف دانه کنجد با کاهش کلسترول و فشار خون سیستولیک مرتبط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها