جهش ژنتیکی خاص و ناشناخته در در بدن یک زن اسکاتلندی باعث شده تا وی در برابر انواع درد به طور تقریبا کامل مصونیت کسب کند و زخم های وی با سرعت بالایی بهبود یابد.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۸۴
مقاومت در برابر درد و بهبود سریع زخم با جهش ژنتیکی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، جهش ژنتیکی خاص و ناشناخته در بدن یک زن اسکاتلندی باعث شده تا وی در برابر انواع درد به طور تقریبا کامل مصونیت کسب کند و زخم های وی با سرعت بالایی بهبود یابد.

یکی دیگر از مزایای این جهش ژنتیکی در بدن این زن آن است که میزان اضطراب و ترس در او به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

متخصصان امور ژنتیک در حال مطالعه تحولات بدن این زن اسکاتلندی هستند تا دریابند آیا می توان از این طریق راهی جدید برای درمان دردها و التیام سریع زخم ها یافت یا خیر.

مقاومت خانم کامرون در برابر درد اولین بار زمانی کشف شد که وی در سن 65 و سپس 66 سالگی دو عمل جراحی سنگین را پشت سر گذاشت تا مفصل ران خود را ترمیم کرده و آرتروز خود را درمان کند. در هر دو مورد وی درد چندانی را تحمل نکرد و این در حالی است که هر دوی این جراحی ها به شدت دردناک است.

گفتگوی وی با پزشکان در هفته های بعد نشان داد که او دو طول زندگیش به ندرت دچار جراحت جدی شده و هر بار نیز زخم های او به سرعت خوب شده و حتی در مواردی پوست بدن وی سوخته و او اصلا متوجه موضوع نشده است.

محققان و پژوهشگران دانشگاه های آکسفورد و کالج لندن هم اکنون در حال بررسی نحوه جهش ژنتیکی این زن اسکاتلندی هستند تا مشخص شود آیا می توان تحولات بدن این زن را در دیگر اشخاص هم به وجود آورد یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها