مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اعضای بدن یک جوان 20 ساله مرگ مغزی که از گردشگران نوروزی این استان بوده ، به سه بیمار نیازمند زندگی دوباره بخشید.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۶۸
گردشگر جوان به سه بیمار زندگی بخشید

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر فاطمه نوروزیان روز جمعه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: این بیمار جوان از اهالی استان آذربایجان شرقی و تنها فرزند خانواده بود که به دلیل مسمومیت دارویی دچار مرگ مغزی می شود .

وی با بیان اینکه این بیمار پنج روز در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری بوده، بیان داشت: با رضایت خانواده بیمار، کلیه‌ ها و کبد این جوان مرگ مغزی، به سه بیمار در لیست انتظار پیوند شد.

نوروزیان ادامه داد: تصمیم اهدای عضو، یک تصمیم بسیار حساس و مهم برای فرد اهدا کننده و یا خانواده اش است و چالش های احساسی بسیاری در این مسیر وجود دارد که می توان با فرهنگسازی و تبیین اهمیت این تصمیم، بخش قابل توجهی از این چالش ها را مدیریت کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: تصمیم گیری خانواده ها برای اهدای عضو اقدامی بزرگ، شجاعانه و نجات بخش برای بیماران نیازمند عضو است.

براساس آمارهای موجود سالانه به طور میانگین 45 نفر در استان هرمزگان به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست می دهند.

براساس آمارهای وزارت بهداشت، هرمزگان در میان استان های کشور، کمترین اهدای عضو را دارد.

متخصصان علم پزشکی می گویند، مرگ مغزی درمان ندارد، اما می توان با اهدای اعضای بدن فردی که دچار مرگ مغزی شده، به دیگر بیماران نیازمند عضو، زندگی دوباره بخشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها